Visa nollresultat i rapport - Analys

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej
Har gjort en resultatrapport i Analys där jag jämför utfall, prognos och budget. Inga konstigheter med det, men budgeten för i år går jämt upp och när jag tar ut min rapport så skrivs ingenting ut på totalt resultat för budgetkolumnen. För att få en snygg rapport att lämna vidare så skulle det se bättre ut om det stod 0 istället för ett tomt fält. Hur gör jag i rapporten för att få ett nollresultat att skrivas ut?
Foto på Susanne

Susanne

• 306 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 1
Foto på Fredric Broad

Fredric Broad, Moderator

• 2,754 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Susanne!

Nej det går inte få programmet att skriva ut noll i detta fallet utan raden kommer då bli tom. Jag tar det vidare som önskemål till vår utvecklingsavdelning.

/Fredric
(Redigerad)
Foto på Terese Jonsson

Terese Jonsson, Produktansvarig Visma Analys, Visma Anläggningsregister, Visma Revision

• 304 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! 

Som Fredric har svarat så skrivs inte nollrader ut i rapporterna och vi har registrerat det som ett önskemål. Om det är fler användare som saknar detta får ni gärna klicka på Rösta-knappen i den här tråden, så vi får en uppfattning om hur många det är som vill ha funktionen. 

/Terese 
(Redigerad)
Foto på Terese Jonsson

Terese Jonsson, Produktansvarig Visma Analys, Visma Anläggningsregister, Visma Revision

• 304 poäng 250 badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

I den senaste versionen av Analys, version 5.4, skrivs summarader med 0 ut i rapporterna. 

/Terese 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.