Visa referens eller projektnamn i listan med Fakturaunderlag - eEkonomi

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I listan med fakturaunderlag i eEkonomi vill jag att ytterligare ett fält visas. Det ska visa ett fält för Arbetställe/Projekt för ofta vill kunden ha skilda fakturor på olika projekt eller arbetsställen, därför kan man ha flera fakturaunderlag igång på samma kund. Nu måste man öppna fakturan innan man ser att man är inne på rätt faktura. Fältet får inte vara obligatoriskt.
Foto på Ulla Stenberg

Ulla Stenberg

• 922 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 2
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,342 poäng 20k badge 2x thumb
fakturaunderlag är det utkast faktura eller order.
Oavsett vilket så behövs ytterligare märkning så man slipper öppna alla för att hitta rätt
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Listorna över "Obetalda fakturor" och "Alla kundfakturor" är redan nu ganska fullspäckade med information så där kan det bli svårt att trycka in ytterligare någon kolumn.

Men i listan för "Utkast" ser det ju faktiskt ut att finnas något bättre med utrymme. Här verkar det möjligt att lägga till någon ytterligare kolumn, t ex för att visa Vår referens eller Er referens.

Jag noterar synpunkten och återkommer i den här tråden om/när det blir en förändring i programmet.
Foto på Ulla Stenberg

Ulla Stenberg

• 922 poäng 500 badge 2x thumb
Precis det var i listan men Utkast jag menade. Det är ju där man kan ha flera fakturor igång samtidigt medan man fyller på med jobb innan man skickar fakturan.
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

Önskar verkligen komplettering med en kolumn som identifierar produkten hos en kund. T.ex. denna kund som köper 6 olika produkter:
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

Sökte idag artikel till en kund som köpte en artikel för nästan 2 år sedan, jag fick gå igenom en massa fakturor innan jag hittade den.
Jag sorterade fakturorna i datumordning men när man gått in och tittat vilken artikel det var och 'avbryt' så var sorteringsordningen återställd till "default". Ny sortering fick göras och så fick man försöka komma ihåg var man var.

Inte bra
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,674 poäng 10k badge 2x thumb
Hej på er! 

Jag vill flika in och säga att vi i veckan som gick la till en kolumn på fakturautkasten som heter Projekt. Det innebär att om ni använder er av projekt på fakturorna så kommer ni kunna se projektnamnet i listan över fakturautkasten. 
Hoppas att detta underlättar ert arbete! 

Trevlig helg!
/Lisa 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

Inte för oss, då vi jobbar mot order

Vill också påpeka att tittar man på artiklar visas listan exklusive moms medan om man tittar på kundlista så visas det MED moms

(Redigerad)
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

önskar fortfarande att se artiklar i orderöversikten

samma problem: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/7fprt3flsbnfj

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.