Visma Administration har slutat att fungera

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Foto på Ellge

Ellge

  • 3,164 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 23,824 poäng 20k badge 2x thumb
Vilken version?
Vad höll du på med när programmet slutade att fungera?

Prova att starta om datorn och programmet och se om du kommer in "som vanligt" och kan arbeta vidare.

Om detta inte fungerar så reparera installationen av Administration.

//Davor P
Foto på Ellge

Ellge

  • 3,164 poäng 3k badge 2x thumb
Version 2018.0 (uppdaterar till 2018.1 idag)
Mitt i en verifikation, skrev verifikationstext
Startade om och nu funkar det, än så länge
(Redigerad)
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 23,824 poäng 20k badge 2x thumb
Prova köra registervård vid tillfälle. Det kan också hjälpa.
Foto på Ellge

Ellge

  • 3,164 poäng 3k badge 2x thumb
Görs alltid innan uppdatering
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,182 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ellge
För att kunna felsöka varför just detta händer vid en verifikationstext skulle jag behöva mer information. Ser dock att en omstart hjälpte dig denna gången, många gånger gör det ju det men alltid intressant att veta varför också.  Det väcker många frågor... en noggrann beskrivning är alltid att föredra. 
Lite som hade du skrivit klart sin text? Lämnade du fältet med entereller muspekarklick, vart klickade du i så fall? Plockade du upp en färdig texteller skrev fritt? 

Sen vill jag gärna att du uppdatera på nytt om du inte redan gjort det. 
Foto på Ellge

Ellge

  • 3,164 poäng 3k badge 2x thumb
Jag lämnar alltid textrutan med Enter, jag tror jag skrev fritt (egen text)
Har inte haft just detta problemet efter denna gång.
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,182 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Ellge
Tack för ditt svar, jag ska kolla lite på det. Återkom om du får samma problem igen.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.