Visma Collectors/Visma Financial Solution

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej. De två senaste fakturorna från Visma har jag fått som påminnelsefakturor från Visma Collectors. Varför då? Var finns de ursprungliga fakturorna? Jag förmodar att de finns någonstans i eEkonomi men jag kan inte hitta dem. Detta måste ni göra tydligare eller är det verkligen bara jag som får sådana här påminnelser? Dessutom går det inte att logga in till forumet i Microsoft Edge. Nu får jag använda Chrome till det här. Fixa. / Anders
Foto på PBAB

PBAB

  • 940 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,862 poäng 5k badge 2x thumb
Hej PBAB,

Då du skriver att du endast har fått våra påminnelser på dina fakturor från Visma Collectors och inte dina original så har jag kollat med vår avtalsavdelning hur du har det inställt att ta emot dem från oss.
Precis som jag trodde så har du fått dem elektroniskt via autoinvoice.
Vad det innebär för dig som använder dig utav Visma eEkonomi Smart är att du finner dina inkomna elektroniska fakturor under menyn Inköp - Leverantörsfakturor - Utkast.
Här ligger de för väntande på ditt godkännande. Så kolla gärna under denna meny.

Är det så att du vill ändra något i hur du tar emot dina fakturor från oss så kan du ta kontakt med vår avtalsavdelning på telefon 0470 - 70 62 50 eller via chatt som du hittar under kontakta oss.


Sen gällande ditt problem med inloggningen till vårt forum via webbläsaren Microsoft Edge så var jag tvungen att testa själv och för min del gick det jättebra.
Därför undrar jag följande, när tar det stopp? Vad händer? Får du ett felmeddelande eller verkar det bara stå och snurra?
Har du testat att rensa webbhistoriken i din webbläsare? Det brukar hjälpa. 

Det är inte den webbläsaren vi brukar rekommendera då Microsoft Edge är en webbläsare utformad för Windows 10. Vi brukar istället rekommendera Google Chrome eller Firefox som är mer kompatibla oavsett vilken dator du har.
Du kan läsa mer i Problem vid inloggning till vårt supportforum»

Ha en god jul!
/Cecilia
Foto på PBAB

PBAB

  • 940 poäng 500 badge 2x thumb
Hej. Tack för svaret. Där fanns de ju! Dessutom låg det ytterligare en som ska betalas snart. Varför finns de endast där? Det borde verkligen dyka upp en påminnelse med jämna mellanrum i eEkonomi. Inte minst när förfallodatumet närmar sig. Nu har jag ingen aning om att dessa har kommit in. Det måste ni kunna lösa bättre och visa tydligare.

Angående Edge ändrade jag inställningarna till att inte blockera cookies från tredje part. Då funkar det. Jag låter det vara så (lite motvilligt).


Tack igen och God Jul.

/ Anders
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,862 poäng 5k badge 2x thumb
Hej  igen,

Den påminnelsen som man får idag gällande elektroniska fakturor är att du får en röd markering vid utropstecknet högst upp i ditt program att du har en notifiering om att en elektronisk faktura har mottagits.
Det ser ut så här:



Vi tar emot ditt önskemål om bättre hantering av detta och fler påminnelser om att en elektronisk faktura har mottagits.

Ha ett gott nytt år!
/Cecilia

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.