Skapa påminnelse - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hur redigerar jag en påminnelse i Visma eekonomi. I std är den väldigt tunn.
Se exempel hur den ser ut i Visma 500. Går det att skapa motsvarande i Visma eekonomi?
På de vi får ut av systemet idag finns det inte ens med antal dgr eller vilken påminnelse det är i ordningen.

Foto på pafk

pafk

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 6 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Lovisa - Revidera i Bohuslän AB

Lovisa - Revidera i Bohuslän AB, Champion

• 11,436 poäng 10k badge 2x thumb
Man går in på respektive faktura och väljer påminnelse under åtgärder. Man kan ha förinställt att man tar 60 kr i påminnelseavgift sen kan man manuellt justera om man på vissa kunder inte vill debitera det.

Tycker det fungerar rätt bra i eEkonomi om man inte har alltför mycket fakturor som är förfallna förstås.

Ett tips är att inte skriva påminnelsenummer på påminnelserna. Vet företag med dålig likviditet som sätter i system att kolla hur många påminnelser som skickas ut. Kan nästan bli lite kul att se hur många påminnelser som kommer innan ärendet går vidare...

Mvh

Lovisa
Foto på lw

lw

• 5,628 poäng 5k badge 2x thumb
Jag tror inte att företag med dålig likviditet ser någon som helst humor i det hela. Att administrera betalningspåminnelser, inkasso och kronkalle-brev tar alldeles för mycket energi och framför allt för mycket tid för att det ska vara roligt att se hur många påminnelser det kommer från varje leverantör innan kronkalle kommer och knackar på dörren. Jag har arbetat på ett företag en gång i tiden som - hör och häpna - gick minus fem miljoner varje år och naiva människor pumpade in den ena kronan efter den andra trots det. Det tog nästan en dag i veckan att plöja genom alla kravbrev. Jag hade kunnat lägga den tiden på mer positiva arbetsuppgifter.

Med vänlig hälsning Lena

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.