Visma hänger sig - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej 
Jag har problem med att Vissa eEkonomi hänger sig upprepade gånger. Om jag försöker ladda om sidan så går det ej att gå in igen utan jag måste logga ut igen. 
Sen går det möjligtvis jobba lite innan sidan hänger sig igen.
Foto på tnord

tnord

  • 222 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,920 poäng 5k badge 2x thumb
Hej tnord,

Självklart ska eEkonomi inte hänga sig när du arbetar i tjänsten , men för att kunna felsöka har jag lite frågor till dig först.

Är det alltid under samma del i tjänsten som den hänger sig och i så fall var?
Vilken webbläsare använder du när du arbetar i eEkonomi och har du testat några andra och i så fall vilka?
Innan du loggar in på nytt har du då rensat cacheminnet i den webbläsare du använder och då från tidens början och inte endast senaste timmen/dygnet?
Du kan testa att öppna ett inkognitofönster i din webbläsare och se om det fungerar bättre. 
Vad har ni för nätverk, är det fiber eller möjligtvis mobilt bredband?

Vi har kikat här och får inte fram nån fellogg på ditt kundummer så behöver lite mer att gå på.

Återkom så tar vi det vidare.

Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på tnord

tnord

  • 222 poäng 100 badge 2x thumb
Det är oftast när jag klickat för att öppna nåt, exempelvis när jag vill matcha en bankhändelse.
Jag använder Safari. har inte prövat andra då det är den webbläsaren jag uteslutande använder till allt annat.
Har inte provat rensa cacheminnet, provar det.
Använder Telia ADSL 20Mbit. Har inte problem med internet i övrigt.

Har länge haft problem att Vissa hänger sig ibland, men det har blivit mer ofta återkommande på 
senare tid.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,920 poäng 5k badge 2x thumb
Hej igen,

Jag gör så att jag ber en kollega ta kontakt med dig på telefon under dagen så kan ni stämma av lite mer  och se om ni kommer till nån lösning på problemet.

/Cecilia
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

  • 13,232 poäng 10k badge 2x thumb
"Hänger sig" = fryser helt eller spinnande hjul eller felmeddelande? 


//Kör också uteslutande Safari (macOS & iOS (iPad)) men inte upplevt riktigt så mycket strul.
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

  • 3,864 poäng 3k badge 2x thumb
Hej tnord,

Vi har försökt att nå dig två gånger men inte fått något svar. Jag ber dig därmed kontakta vår support på 0470-70 62 00 eller via chatt på www.vismaspcs.se/kontakta-oss för att få vidare hjälp med ditt problem.

Ha en trevlig helg!
/Fanny