Visma lön 300 byte av dator - Stöter på problem!

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Har följt denna instruktion:https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-lon-600/content/online-help/byte-av-dator.htm

Det går jättebra att på den gamla datorn trycka på "Arkiv – Säkerhetskopiering - Ny säkerhetskopia"

Det blir dock problem på den nya datorn när jag trycker på "Skapa företag från säkerhetskopia".

Programmet låter mig inte välja min säkerhetskopia. Den letar efter någon konstig server som ska ligga på LOKAL\\VISMA. En sådan har inte jag. Enligt guiden borde jag kunna bläddra mig fram till säkerhetskopian och välja själv.

Se bild för felmeddelande:
 

För information så har jag laddat ner Visma Lön 300 version 2019.31 (2019-09-03)
Foto på GustavSandstrom

GustavSandstrom

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 2
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej GustavSandstrom,

Detta meddelande brukar bero på att man har något fel med landsinställningarna/språkinställningarna i datorn.
Om du går in i Kontrollpanelen på datorn och där väljer Nationella inställningar. Kolla på att du har rätt inställningar på de olika flikarna. på Format ska det vara Svenska på språk för Windows. På  fliken Plats att det står Sverige men även på fliken Administrativa inställningar att det där under Ändra systemspråk står Svenska (Sverige).
Ändra om det inte gör det och prova på nytt.

Återkom om det fortfarande inte fungerar.


Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på GustavSandstrom

GustavSandstrom

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Tack det funkar.

Men snälla åtgärda programmet så att det funkar med alla språkversioner av Windows. Det sitter många på ett engelskt operativssystem.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Skönt att det fungerade för dig. 

Jag återkopplar detta till vår utvecklingsavdelning.

Ha en fin helg!