Visma lön 600 - pågående lönekörning

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Jag har två löneköringar i juli. Båda är klarmarkerade, jag har skapat bokföringsfiler och bankfiler i båda. Men den ena står som pågående och den andra som avslutad, så jag kan inte skapa arbetsgivardeklaration. Hur ska jag få den som är pågående att bli avslutad?
Jag försökte maila frågan med skärmdumpar men Visma svarar inte längre på supportmail. Chat fungerar inte för mig eftersom jag jobbar med detta på sen kvällstid, så jag hoppas jag får svar i den här forumtråden.
Foto på Helen V

Helen V

• 792 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,216 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Helen,
Är båda lönekörningarna låsta?

MVH

Kenneth
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,750 poäng 2k badge 2x thumb
ja, de måste ju vara låsta och dessutom vara bockade i utskrift, utbetalning och bokföring...
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Annasarnehed,

Är det den sista lönekörningen som står som pågående?

Troligen har det skett en låsning i programmet.
Förmodar att du redan stängt programmet och startat om dator, om inte testa detta, står lönekörningen ändå kvar som pågående får du ta en Säkerhetskopia - låsa upp lönekörningen och låsa den på nytt, då ska den få status Avslutad.

Är det den näst sista lönekörningen får du låsa upp båda och sedan låsa dem på nytt. 

Hoppas detta löser problemet om inte får du gärna återkomma:)

Ha en fin dag
/Susan
Foto på Helen V

Helen V

• 792 poäng 500 badge 2x thumb
Båda löneköringarna är låsta. Det är den första som står som pågående. Allting är ibockat.

Jag har bockat ur allt, öppnat båda, och sedan stängt båda och låst dem igen. Inget hjälper.

Dessutom gjorde jag en extra lönekörning idag, som är helt låst, ibockad och avslutad. Den syns inte ens när man ska skapa arbetsgivardeklarationen. Av tre lönekörningar är det alltså en som står som avslutad, en som pågående och en som inte finns.
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

• 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej igen,

Då du testa att göra som jag skrev ovan och detta inte löste problemet får jag be att du kontaktar oss via chatt/telefon så vi kan kolla i ditt program vad som kan ha hänt.

Ha en fin dag
/Susan