Visma Lön 600 på webben

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej Finns det planer på att göra Visma lön 600 webb baserad, eller är det en information jag kanske helt har missat? Ni har flera tjänster webbaserat till lön och vore smidigt om hela programmet är det. De flesta program på marknaden har möjligheten att erbjuda just detta och undrar egentligen vad som hindrar Visma att inte göra det samma.
Foto på stina

stina

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Mikael Magnusson

Mikael Magnusson

• 846 poäng 500 badge 2x thumb
Visma Net Payroll är under utveckling.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,890 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!

Det stämmer att vi jobbar med ett löneprogram för webben och är just nu inne i en pilotfas. - Vi har tidigare sökt pilotkunder här i forumet. Tråden är arkiverad och stängd eftersom vi fått ett bra antal pilotkunder: Vill du vara med och utveckla framtidens löneprogram?
Jag lovar att uppdatera när vi har mer information.

/Anna
(Redigerad)
Foto på stina

stina

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Hej Tack så mycket för ytterligera svar. Ser på den bifogade klickbara länken att det var sökt för företag med 5-10 anställda så funderar på om det kommer att innefatta även lön 600 när det blir aktuellt framöver? Hoppas på det :)

Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,890 poäng 50k badge 2x thumb
Jag lovar att återkomma när jag har mer att berätta! :)
(Redigerad)
Foto på Marina

Marina

• 100 poäng 100 badge 2x thumb

hur går det med Visma 600? vill också ha en webbbaserad lösning

hälsningar Marina

Foto på Ludolf

Ludolf

• 2,504 poäng 2k badge 2x thumb
Det går att lägga Visma Lön 600 på ett fjärrskrivbord. (För företag som har Lön 600 på en server räcker det med att lägga en arbetsplatsinstallation på ett fjärrskrivbord.) Detta har vi kört med i flera år. Jättepraktiskt när man behöver jobba från bostaden i stället för från kontoret. Det går t o m att skriva ut på skrivaren hemma, skapa filer på såväl den egna datorn som fjärrdatorn. Jag vet inte vad som skulle bli bättre med ett webgränssnitt? Det skulle i så fall vara om gränssnittet i förekommande fall automatiskt anpassas till mobiltelefon, men registrera löner gör man ju ändå aldrig genom en telefon. Ibland har jag använt telefonen (en Nokia Lumia, appen Remote Desktop) och för att titta på en en uppgift, eller göra en utskrift som pdf och maila. Det fungerar utmärkt, men jag erkänner att det är jobbigt att zooma hela tiden för att se var man ska klicka.
Foto på Mia Sundin

Mia Sundin, Moderator

• 2,578 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Ludolf,

Fördelen du kan hitta med våra webbaserade program är att du slipper uppdateringar och säkerhetskopiering, vilket många tycker är en fördel. Sedan finns det precis som du skriver en del lösningar för att ha Administration i molnet, men då i någon serverlösning som ändå kräver underhåll av uppdatering och säkerhetskopiering.

Mia

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.