Visma lön anställd synkroniserar inte? - Visma Lön

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej
Jag har precis börjat med ett par anställda som ska få testa appen visma lön anställd. Första gången vi lade upp det och gjorde en test lönekörning så kom tiderna över och allt såg bra ut. Sen kom dessa två uppdateringar 2018.2 och 2018.23 och jag kan se tiderna på webben som den anställde fyller i men de flyttas inte över till lönekörningen, vad kan jag gjort fel? Vad är annorlunda efter sista uppdateringen av visma lön 600?
Mvh Jessica
Foto på jessi81

jessi81

  • 1,642 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

  • 0
  • 2
Foto på Hanna Hultemark

Hanna Hultemark, Moderator

  • 7,916 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Om du inte uppdaterat löneprogrammet till den senaste versionen rekommenderar jag dig att i första hand göra detta. Uppdateringen hittar du antingen under Hjälp - Uppdatera programversion, eller loggar du in på vismaspcs.se och laddar ner uppdateringen därifrån. 

Efter uppdateringen är klar kan du därefter gå in under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Import/export och dubbelkolla om ni har en bockruta ifylld på Använder Visma Lön Anställd. Efter att ni säkerhetsställt att den är ifylld kan ni testa att gå in under Arkiv - Synkronisera internettjänster för att kopplingen mellan programmen ska vara ordentlig.

Skulle det inte fungera efter dessa åtgärder så får du återkomma så vi kan kika vidare på det. 

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna 
Foto på jessi81

jessi81

  • 1,642 poäng 1k badge 2x thumb

Hej

Tack för svar men allt ovannämnt är gjort, jag tycker det känns som att man bara kan synkronisera över tiderna en gång, tar man då bort den lönekörningen man skapat så har iaf inte jag lyckats få över de igen.


Med vänlig hälsning Jessica

Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,288 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Jessica,

Har man väl synkroniserat över tider från Visma Lön Anställd till Visma Lön 300/600 så känner programmet av att detta är överförda tider.
Om jag sen raderar denna lönekörningen så kommer fortfarande registreringarna att synas i kalendariet men de kommer inte med över vid en synkronisering. 

Vad som har uppdaterats och ändrats med de senaste versionerna kan du läsa mer om i Versionsnyheter Visma Lön 600»https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-lon-600/content/online-help/versionsnyheter.htm 


Ha en fin dag!
/Cecilia
Foto på jessi81

jessi81

  • 1,642 poäng 1k badge 2x thumb
God morgon
Nu har jag provat att par månader till men fungerar fortfarande inte. jag har gjort enligt instruktionerna ovan och jag har varit noga med att klarmarkera innan osv. Känns fruktansvärt irriterande att behöva bocka ur på den anställda för att kunna lägga in tiderna manuellt varje gång för man kan ju inte lägga in i kalendariet om den anställda har visma lön anställd...
Mvh jessica 
Foto på My Janhall

My Janhall, Moderator

  • 2,350 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Jessica,

När du i Lön anställd står i kalendern för den anställde så kan du se om tiderna är överförda eller ej. Är det en grön bock på dagarna så är dem endast klarmarkerade men ej överförda. När dem är överförda till lön så är det ett hänglås på dagen i kalendern. 

Är dagen klarmarkerad och inte kommer över vid synkronisering till lön så vill jag att du kollar så du inte har Attest aktiverat. Visas Attest i menyn till vänster så kan du klicka där - Attestera - finns det några tider att attestera där så förs inte dessa tider över fören den attesten är gjort. Vill du inte ha denna funktion så kan du gå till InställningarDölj attest.

Är dagen markerad med ett hänglås och tiderna har inte kommit över till Lön så får du gärna kontakta vår Supportavdelning på telefon eller chatt så vi kan försöka lösa ditt problem.

Ha en fin dag! 
My