Visma Lön Anställd synkronisering fungerar ej

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Får ej med alla uppgifter från Visma Lön Anställd till löneprogrammet vid synkronisering.
Gäller frånvaro såsom föräldraledig, semester, mm.
Får meddelande "Gick inte att importera. Kontrollera schematiden."
Jag hittar inget fel på schema.  Hur löser jag detta.
Foto på Saku

Saku

  • 1,130 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Eva-Lena

Eva-Lena

  • 292 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har märkt att du kan bara ha de scheman som används som aktiva. De andra behöver du inaktivera. 
Vid deltid behöver du lägga dit ett heltidsschema som fångar upp alla start och sluttider i deltidsschemat.
Grundprincipen är inga röda fält. Då ska det gå att synkronisera.
Det är min erfarenhet.
Hoppas detta var till hjälp.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,914 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Saku,

Precis som Eva-Lena skriver så får det inte finnas några röda fält och deltidsschema måste kopplas till ett heltidsschema.

Då du får felet "Gick inte att importera. Kontrollera schematiden", har du korrekta slut och starttider på schemat.
Vad har du fått för sysselsättningsgrad på schemat?
Är det ett deltidsschema eller heltid?

Återkom gärna med mer info.

/Cecilia