Översikt över periodens reseräkningar samt status - Resa & Utlägg

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • (Redigerad)
Jag skulle vilja ha en översikt över periodens reseräkningar och status. Detta för att se att alla är klara och attesterade innan jag synkar med Visma Lön. I dagsläget måste jag gå in på varje anställd...
Foto på Ulrika Scharf

Ulrika Scharf

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 3
Foto på Fanny Örnberg

Fanny Örnberg, Moderator

• 3,924 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Ulrika, 

Som du säger så kan du i dagsläget enbart gå in på varje anställd för att se alla reseräkningar och utlägg. Du hade kunnat gå in i löneprogrammet och ta en utskrift på t ex Lönehistorik - Lönearter för att sedan göra urval på de aktuella lönearterna som används från tjänsten. Jag tror dock inte det ger dig den översikten som du önskar.

Om jag förstår dig rätt så vill du i Resa och Utlägg ha en översikt över alla anställdas reseräkningar och utlägg över en viss period? Som du i dagsläget ser per anställd fast för alla på en gång. I dagsläget kommer det smidigaste bli att gå in på vardera anställd för att se de utlägg som finns, men jag tar vidare ditt önskemål. Jag rekommenderar även att andra användare som önskar samma funktion röstar och kommenterar tråden.

Ha det fint!

/Fanny 
Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,944 poäng 2k badge 2x thumb
Jag håller med Ulrika! En översikt över alla gjorda reseräkningar och utlägg/milersättningar vore önskvärt! Skulle underlätta en hel del när det är dags att synkronisera. Idag synker man i blindo....
/ Anna
Foto på MEV

MEV

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
Det skulle räcka med en lista över alla anställda som har lagt in något och om dom är attesterade eller ej.