Visma Scanner ändrar belopp

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Pågående
Hej! 

Jag har precis använt Visma Scanner för första gången, och stötte på ett problem:

Appen fyller automatiskt i momsbeloppet, men jag fyller i bruttobeloppet själv (79,80). Sedan när jag klickar spara ändras beloppet från 79,80 till 79,79. Varför gör den så?

Tack på förhand!
Foto på Kevin Croner

Kevin Croner

  • 70 poäng

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Henrik Ninov

Henrik Ninov, Fd Produktansvarig - Visma Scanner & Visma Manager

  • 630 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Kevin

Tyvärr är detta ett fel i appen, vi känner till det sen tidigare och planerar självklart att fixa det.

Beklagar om det ställer till det för dig!

Mvh
Henrik Ninov
Foto på Mia G

Mia G

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb

Hej,

Upptäckte detta nu, först efter att jag sparat ett antal kvitton med fel avrundning.

Någon prognos på när detta ska fixas...? För min del är det inte aktuellt att använda appen tills dess - om jag utöver väntetiden som appen vill ha för att läsa av kvittona (plus det irriterande momentet att behöva välja konto och utgiftstyp VARJE gång jag ska regga ett bildunderlag) dessutom ska behöva rätta varenda belopp så går det fortare att skriva in hela kvittot manuellt från början.


Tack!

/Mia

Foto på M Risberg

M Risberg

  • 2,450 poäng 2k badge 2x thumb
Hur går det med detta?
Jag råkar också ut för att Visma Scanner ändrar siffrorna. Det är förvirrande och struligt.

Att appen ändrar ett redan korrekt tolkat belopp låter som ett problem efter själva fotograferingen / OCR. Det låter inte särskilt svårt att lösa. Eller? Upplys oss gärna.