Vit skärm vid inloggning - Visma Scanner Android

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Scannern för android fungerar inte.

Har installerat, se nedan attachment med bild.
Efter jag valt eEkononmi möts jag av en vit skärm med tangentbord.
Jag har kommit på att det går skriva i blindo - ange epostadress och sen "nästa" samt lösenord, så kommer jag vidare till nästa VITA SKÄRM...med rubriken "välj företag".
Stora buggar här i programmet, oanvändbart i detta skick.

Android 7.0
Samsung S7

Har provat ominstallera flera ggr, starta om telefonen.
Aktiverade scannern i efterhand då jag märkte den inte var "godkänt med avtal" på websiten. 
Hjälpte ej med appen trots det. Även ominstallation igen, fortf vit skärm bara.

Vem fixar dessa buggarna?
Mitt kundnummer antar jag ni kan se då jag är inloggad.

Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrerad, arg, utan hopp, slöseri med min tid

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Johan! 

Detta ser absolut inte bra ut, självklart är det så att du inte ska mötas av en vit sida. 

Vi kommer att se över vad som hänt i ditt fall tillsammans med vår utvecklingsavdelning och återkommer självklart till dig både här i tråden och via det ärende som du rapporterat till oss via vår chatt så fort vi har mer information.

/Lovisa 
Foto på Henrik Ninov

Henrik Ninov, Fd Produktansvarig - Visma Scanner & Visma Manager

  • 630 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Johan

Beklagar problemen med Scanner. Vi undersöker vad som kan vara orsaken till felet och hoppas att vi kan rätta till det så snart som möjligt. 

Kan meddela att du inte är ensam om att få det här felet då vi har fått in flera liknande ärenden. 

Vi återkommer med mer information så snart vi vet mer.

Mvh

Henrik Ninov
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Låter bra.

Det jag föreslår är att ni tänker på att skapa något automatiskt övervakningssystem för tjänster era appar använder sig av. Tex att en tjänst anropas och verifierar att outputen är som förväntad annars "larm" till er. Det är inte bra när kunderna får återkomma till er att saker inte fungerar, det är något ni ska upptäcka själva och gärna fixa innan vi blir störda av tjänstbortfallen.

Så ser jag på saken.

Ser fram emot uppdatering i ärendet asap.

Johan
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Hur går det?
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Johan!

Vi har hittat orsaken till problemet och jobbar för fullt med att försöka lösa det. Jag har tyvärr ingen info om exakt när det kommer att bli löst.

Vi återkommer här i tråden på måndag för ytterligare statusuppdatering.

/Lovisa 
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Ok låter ändå hoppfullt.
Måndag ser jag fram emot uppdatering.
Trevlig helg
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hejsan!

Här kommer som utlovat en uppdatering gällande detta fel.

Precis som jag skrev i fredags har vi funnit orsaken till problemet och vi jobbar på att lösa det samt testa av lösningen. För att problemet ska bli åtgärdat i appen så krävs det en ny version av Visma Scanner-appen för Android.
Detta vill vi såklart göra så snabbt som möjligt men jag har ännu inga uppgifter om när det kommer att ske. 

Vi återkommer självklart här i tråden så fort vi har mer information.

/Lovisa
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Ok tack för feedbacken.

Uppskattas.


Det viktiga är att ni uppdaterar caset regelbundet så jag upplever att det går framåt och att det inom kort blir fixat. Jag tycker det är rimligt att kunna ge en ungefärlig tidsram. Det är inte rocketscience.


Mellan tummen och pekfingret...

Rör det sig om ungefär 1vecka...2veckor...1månad....6 månader innan det troligen är löst?
(Redigerad)
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen!

Jag förstår att du vill ha en tidsplan för att få det här löst och självklart är vårt mål att kunna leverera det. Jag vill, innan jag ger en tidsplan, förklara lite i vilket läge vi står i nu:
Vi har, som nämnt tidigare, hittat orsaken till problemet. Just nu arbetar vi på en ny version av Visma Scanner till Android, i den versionen kommer lösningen på problemet finnas med. Just nu är den versionen under testfasen, vi vet i dagsläget inte om det tar en dag att testa av den eller flera dagar då oväntade buggar kan dyka upp. Om oväntade buggar dyker upp vill vi självklart lösa dem och därefter börja testa på nytt.

Jag hoppas att det ger er inblick i vart vi står just nu :)

Och för att, som utlovat, ge en tidsplan: Vi siktar på att få detta löst inom 2 veckor.

Ha en fin dag!

/Lovisa
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
okej, det kändes mer seriöst som svar. Tack för responsen med tidsplan.
Klart man aldrig kan garantera något men ambitionsnivån och ett rimligt mål kan man dela och det gjorde ni. Super!

Lycka till nu med testningen. Och ser fram emot en version snart.
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 24,068 poäng 20k badge 2x thumb
Hej igen!

Nu har lite drygt två veckor passerat och jag vill komma med en ny statusuppdatering gällande detta problem.

Vi har inte levererat en ny version av appen under den tidsplan jag i mitt tidigare meddelande angav. Vår förhoppning framåt, när det gäller en tidsplan, är att ha det löst inom 3 veckor från nu.

Jag beklagar verkligen att detta dragit ut på tiden och jag återkommer självklart när jag har mer information.

/Lovisa 
Foto på johan_sandgren

johan_sandgren

  • 366 poäng 250 badge 2x thumb
Tack för svaret.

Jag känner att jag inte är intresserad av den här appen mer nu, då det går så långtsamt.
Jag väljer bort fler uppdateringar här nu.

Johan
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,360 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop! 

Jag kan nu med glädje meddela att vi har en lösning på problemet med vit skärm vid inloggning till Visma Scanner på en Android-telefon. 
Det finns nu en ny version för nedladdning av appen Visma Scanner för Android. I den nya versionen av appen fungerar det bra att logga in och du ska inte längre mötas av en vit skärm. 


Tveka inte på att återkomma här i tråden om du upplever något problem eller om du har någon fundering. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Nellie 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.