Visma Scanner app - lyckas ej logga in

  • 2
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,
Jag kör VISMA eEkonomi och såg möjligheten att ladda ner app på iOS (iphone) för att kunna fotografera kvitton etc. Efter nerladdningen får jag välja vilken appl jag kör (eEkonomi) och blir sedan promptad för inloggning.

Efter att jag matar in anv namn och lösenord jag anv i eEkonomi så får jag felmeddelandet att jag inte har tillgång till tjänsten.
Måste den beställas? kostar den extra? Hittar ej sådan info på er hemsida.

MVH Michael
Foto på Michael

Michael

  • 242 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 2
  • 3
Foto på Henrik Ninov

Henrik Ninov, Fd Produktansvarig - Visma Scanner & Visma Manager

  • 630 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Michael

Antagligen är inte Scanner ikryssat. För att lägga till Scanner går du till vismapscs och loggar in.
Välj därefter användare uppe till höger och klicka på den användare som du vill ge tillgång till Scanner. Därefter klickar du under kompletterande tjänster i Scanner. 

Appen kostar ingenting extra!

Mvh
Henrik Ninov
Foto på Michael

Michael

  • 242 poäng 100 badge 2x thumb
Hej Henrik,

Jag hittar inget scanner val under användare. Hittar bara eEkonomi smart, kreditupplysning, sms och backup.

Vad kan vara fel? Begränsning vilken enhet jag får jobba ifrån? De som syns är en ipad och PC men ej iphone.

Mvh Michael.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

  • 19,744 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Michael! 

Jag har nu aktiverat Visma Scanner på ditt företag, så det ska fungera finfint för dig att logga in i appen.
Återkoppla gärna hur det gick! 
Foto på HMSNacken

HMSNacken

  • 140 poäng 100 badge 2x thumb
Hej, jag har precis samma problem, kan du hjälpa mig med? 

Mvh Alexander 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

  • 19,744 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Alexander! 

Nu har du också tillgång till Visma Scanner :) 
Foto på HMSNacken

HMSNacken

  • 140 poäng 100 badge 2x thumb
Tackar och bugar! :) 
Foto på ErikDF

ErikDF

  • 60 poäng
Her precis samma problem med activering av scanner
Foto på Michael

Michael

  • 242 poäng 100 badge 2x thumb
Tack nu gick det bra! Mvh Michael
Foto på Stefan L

Stefan L

  • 558 poäng 500 badge 2x thumb
Vänligen kör en koll på alla era kunder som har e-ekonomi, jag har ej heller scanner som ett val....aktivera alla, tack.

Stefan 
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Stefan,

Nu ska det fungera för er också!

/Cecilia
Foto på Johanna

Johanna

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej!
Samma problem här. Kan ni aktivera mig också?
Mvh Johanna
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,846 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Johanna!

Nu har jag aktiverat Visma Scanner på ditt företag.

@Stefan, sedan en tid tillbaka aktiveras nya kunder automatiskt, men vi har ingen möjlighet att lösa detta på äldre kunder. Men vi hjälper gärna till här.
Foto på JeanetteD

JeanetteD

  • 112 poäng 100 badge 2x thumb
Samma för mig, vg aktivera Scanner snarast! 
Foto på Theodor Ahlström

Theodor Ahlström, Moderator

  • 5,194 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Jeanette, 

Scanner ska vara aktiverat på ditt företag från den 1/3. Hör gärna av dig om det inte skulle fungera för dig så får vi kika vidare på det. 

/Theodor 
Foto på SofiH

SofiH

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Jag kan inte heller så aktivera mig med.
Foto på Ryffe

Ryffe

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Hej!
Även jag har problem med inloggningen på scanner! hittar inte vart jag aktiverar de?
Mvh Johan Ryftenius 
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Community Manager

  • 19,744 poäng 10k badge 2x thumb
Hej SofiH och Ryffe! 

Jag har nu aktiverat Visma Scanner till era företag :) 
Foto på Nicklas

Nicklas

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,

Jag kan inte logga in på scanner-appen längre. Behörigheter och lösenord är korrekt.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning,,
Nicklas
Foto på Teresia

Teresia

  • 182 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kan ej logga in på Scanner appen använder Visma E-ekonomi smart.

Hej tänkte prova scanner appen så jag kan få in kvitton till bokföringen. Men när jag laddat ned appen så kommer jag inte in med mitt användarnamn och lösenord. Har kollat att scanner möjligheten är ikryssad, som vissa andra haft problem med, men vad annars kan det vara för problem?
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Teresia och Nicklas,

Får ni något felmeddelande i appen när ni försöker logga in eller vad händer?
Vet ni vilken version av appen ni har? Den senaste är version 2.9
Om ni inte har den så uppdatera gärna först.
Vad använder ni för telefon? Jag har själv iPhone och har inga problem med den.

Återkom gärna med mer info.

Ha en trevlig midsommarhelg!
/Cecilia
Foto på Nicklas

Nicklas

  • 170 poäng 100 badge 2x thumb
Hej igen,


Jag har senaste versionen. Jag återställde lösenordet även fast jag hade rätt lösenord. Efter detta så fungerade det att logga in. Jag uppmärksammade att de nya lösenordet krävde ett specialtecken, kanske har något med problemen att göra. Hur som helst nu fungerar det.

Tack för svar!


Med vänlig hälsning,,
Nicklas
Foto på Farah

Farah

  • 60 poäng
Hej!

Jag har inte heller tillgång till Visma Scanner under kompletterande tjänster. Tacksam om ni kan aktivera tjänsten på mitt företag.

Mvh
Farah
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 5,440 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Farah,

Jag har nu aktiverat Visma Scanner på ditt företag också.
Ha en trevlig dag!

/Sofia 
Foto på Tobbe

Tobbe

  • 60 poäng
Hej
Jag har inte tillgång till Visma scanner. Behöver hjälp att aktivera tjänsten.
Tack!
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,294 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Tobbe,

Nu har jag aktiverat Visma Scanner och önskar dig en finfin dag! /Kristina 
Foto på lporeb

lporeb

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har inte heller tillgång till Visma scanner så jag är också tacksam för hjälp att få det aktiverat.
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,294 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Iporeb, 

Då ska Visma Scanner vara aktiverat även för dig. Hoppas du får en härlig dag! /Kristina
Foto på Tina

Tina

  • 404 poäng 250 badge 2x thumb
Hej, inte heller jag har tillgång till appen Scanner för mitt eget företag, dock för kund? Inget val för scanner på mig. Kan ni fixa det åt mig också? 
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,294 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Tina,

Nu har jag aktiverat Visma Scanner på ditt företag.

Ha en fin dag! /Kristina

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.