In- och utstämpling för fler anställda samtidigt - Visma Stämpla/Lön Anställd

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vill ha Visma Stämpla webbaserat så sätt att man kan lägga upp alla anställdas namn som knappar, samma sätt som vid eran app eller sidopanel som finns i tex Windows 7.
Jag vill kunna köra Visma Stämpla på en lite mindre eller äldre dator med Linux. Varför ska man behöva sätta upp en ganska kraftfull dator med Windows 7, 8 eller 10 bara för att de anställda ska trycka på en knapp med sitt namn för in- och utstämpling?
Foto på Ronnie Limhamn

Ronnie Limhamn

• 120 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 5
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Tack för ditt önskemål.

Om jag förstår dig rätt så är det du är ute efter ett webbaserat läge där man kan lägga upp möjligheten att stämpla för ett flertal anställda utan att de behöver logga in varje gång? Så de anställda har en in/ut-knapp per anställd på skärmen i webbläsaren.

Jag vill bara säkerställa att jag förstår ditt önskemål fullt ut.
Foto på Ronnie Limhamn

Ronnie Limhamn

• 120 poäng 100 badge 2x thumb
Ja det är precis det jag är ute efter.
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Detta är en funktion som vi vill genomföra på sikt. När detta är möjligt att genomföra kan jag inte svara på i dagsläget. Men jag uppmanar andra användare som delar detta önskemål att gå in och plussa på i den här tråden då vi är mycket intresserade av att veta hur stor efterfrågan det finns av ett webbaserat stämplingsläge för flera anställda.
(Redigerad)
Foto på Pierre

Pierre

• 124 poäng 100 badge 2x thumb
Jag är ute efter samma funktion, Vi har kört med windows 7 gadget för flera användare. Vi vill ha samma funktion fast i windows 10 platta eller andriod platta. I dag verkardet som man bara kan ha en användare på windows 10 inte som på windows 7 där man kan lägga upp flera gadgets.
Foto på robert

robert

• 514 poäng 500 badge 2x thumb
Hej "Visma",

Detta har diskuterats på fler ställen förut t.ex. här: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...
Det borde ligga rätt högt upp på listan med en sådan funktion kan man tycka. Flera jag pratat med använder någon form av dator vid dörren, t.ex. i receptionen där anställda kan logga in och ut.

Detta har fungerat bra i Windows 7 då man kunnat ha flera gadgets uppe samtidigt. Sedan Windows 8 kom så har denna funktion efterfrågats. Tråden här ovan är 2 år gammal så det är inget nytt. Om det är webbaserat eller ett program/app som kan hantera flera användare borde inte ha någon betydelse utan bara funktionen finns där så flera användare kan stämpla in och ut på samma dator.

Tack!
Foto på Pierre

Pierre

Borde inte vara så svårt. Ett förslag är att köra flera instanser av windows 10 appen. Men visma stämpla appen tillåter inte detta. Det finns flera andra program som tillåter detta.
Foto på Pierre

Pierre

Ingen nytt angående dett???????
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

I tisdags släppte vi Visma Löneprogram version 2018.1 och Visma Lön Anställd.
Till Visma Lön Anställd jobbar vi just nu med möjligheten att ha en gemensam "instämplingsdator". Om du idag har en äldre dator med den gamla gadgetfunktionen ber vi dig avvakta med uppdateringen tills funktionen är på plats.
Klicka på Följ i forumtråden
Terminalläge med Visma Lön Anställd för att få info när det funkar.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,000 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
Insåg att jag inte har uppdaterat denna tråden. men nu finns terminalläget på plats: https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-lon-600/content/online-help/lon-anstalld/terminallage.h...

/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.