Visma Webbshopp utländska kunder

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det går inte att lägga beställningar för utländska kunder på webbshoppen då det krävs ett svenskt personnummer?! Detta är ett STORT problem som jag hoppas att Visma kommer lösa omgående!
Foto på Jonas Sandvik

Jonas Sandvik

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
  • Rejält irriterad

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Jonas,

Den inställningen görs per betalsätt - ifall du har utländska kunder så kan du sätta personnumret till valfritt.

Mvh 
Marcus 
Foto på Jonas Sandvik

Jonas Sandvik

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Okej. Vart ändrar jag det? Betyder oerhört mycket att den funktionen finns. 
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Om du går in under Webshop - Betalsätt, så klickar du på det betalsätt du vill ändra, så ser du överskriften "Välj hur person- och organisationsnummer ska behandlas i kassan". 

Mvh 
Marcus 
Foto på Jonas Sandvik

Jonas Sandvik

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Stort tack för hjälpen! 
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Ingen fara, jag gillar din affärsidé förresten, kommer nog en beställning inom en snar framtid :) 

Mvh 
Marcus 
Foto på Jonas Sandvik

Jonas Sandvik

  • 100 poäng 100 badge 2x thumb
Tackar :D Välkommen att beställa. 
Trevlig helg!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.