Visma Webfakturering ordernummer

• 1
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Vad jag förstått finns inte ordernummer som alternativ i webfaktureringen. Istället får man byta ut "vår referens" och "er referens" till ordernumren. Ser ju lite oproffsigt ut tycker jag. Vore mycket bättre om ordernummer finns att ange i fakturan. Kommer detta med i nyare versioner? Hoppas verkligen det.
Foto på HCTFC

HCTFC

• 746 poäng 500 badge 2x thumb
  • Aningen frustrerad

Publicerades för 4 år sedan

• 1
  • 2
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,870 poäng 20k badge 2x thumb
Hej, 

Tack för synpunkten. Vi känner till att det finns önskemål om fler fält för olika märkningar eller referenser på fakturan, dock inget vi arbetar med just nu. 

Har du testat att lägga uppgiften på översta raden istället?
Foto på Camilla

Camilla

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Hej!

Jag skulle också verkligen behöva kunna skriva order/inköpsorder på ett vettigt ställe. I nuläget får vi skriva det som du föreslår ovan men det är verkligen inte optimalt. Hoppas att ni tittar på detta snart.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,870 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Camilla, tack för visat intresse. 
Foto på HCTFC

HCTFC

• 746 poäng 500 badge 2x thumb
Händer något med detta?!  Vi har kunder som nu funderar på att byta bort webfaktureringen, då den fungerar sämre än deras tidigare (economic). De har kunnat söka på projekt/ordernr direkt i webfaktureringen och har bättre möjlighet att hålla koll på vad som är utfakturerat i sina projekt. Om kunden i fråga byter bort webfaktureringen mot tidigare system, måste vi hantera deras kundfakturor manuellt i redovisningen. Inte alls optimalt vare sig för oss som redovisningsbyrå eller för kunden.
Foto på emelinen

emelinen

• 150 poäng 100 badge 2x thumb
Även företagen jag jobbar mer behöver detta fält.
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

• 2,410 poäng 2k badge 2x thumb
Hej,

Tack för bra beskriven synpunkt. Håller med att det hade varit super. Men precis som Helene skriver så är det inget vi kommer att förändra just nu.Men om det är fler med dig som har det här behovet  gilla gärna förslaget med +1 knappen. 
Foto på frehol

frehol

• 88 poäng 75 badge 2x thumb
Oproffsigt att det inte finns ett fält för både "Ert ordernummer, Er referens, Vårt ordernummer och Vår referens". I Promikbook som vi använde tidiagare var detta inget problem alls. Man kunde styra hur fakturan skulle se ut och vilka fält den har men i Visma Webfakturering går inte det alls. Inte optimalt!
(Redigerad)