Visma Webfakturering projektnummer

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad

Vi kör byråstöd och vår kund kör Visma Webfakturering. När fakturorna importeras uppstår problem. Kunden lägger upp projektnummer i faktureringen. Varför följer inte detta med över till Visma Administration? Måste upplägget göras 2 ggr? En gång av oss och en gång av kunden?

Foto på HCTFC

HCTFC

• 746 poäng 500 badge 2x thumb
  • FRUSTRERAD

Publicerades för 4 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Tobbe

Tobbe

• 676 poäng 500 badge 2x thumb
Precis - det har vi också sett. Man måste då lägga upp projektet i Admin och hämta fakturan på nytt. Känns lite onödigt...
(Redigerad)
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

Tack för synpunkterna. Det stämmer att projekten måste finnas på båda ställen för att fakturan ska kunna importeras och plocka upp rätt projekt. Syftet med projektregistret i Webbfakturering är att kunna koppla fakturan till ett befintligt projekt i Visma Administration, med hjälp av projektnumret. 

Nya projekt skapas inte med automatik i Visma Administration vid importen eftersom det finns fler obligatoriska fält i ekonomiprogrammet än i Visma Webbfakturering. Förstår om det finns mer att önska kring detta om företaget lägger upp mycket nya projekt i samband med faktureringen men vi planerar inte att utöka detta i dagsläget. Jag ser att vi inte beskrivit syftet med detta alls i programhjälpen varken i Administration eller Webbfakturering, så det är ju inte så lätt att veta hur registret är tänkt att användas. Jag ser till att vi uppdaterar informationen. 
Foto på M Nordin

M Nordin

• 508 poäng 500 badge 2x thumb
Jag önskar också att projekten automatiskt skulle skapas i administration!