Visma webshops kunduppgifter synkas in över till eEkonomis kundregister - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)

Hej hittar inge funktion som överför kunduppgifter från website till kundregistret i visma ekonomi.

Orsaken till att välja Visma website var att få ett system där butik och ekonomi har ett synkat gränssnitt. Nu har jag jobbat lite med dessa system men jag tycker att det finns en del brister som ovan, eller att jag inte hittar funktionen för integreringen mellan website och ekonomi...

Hur löser jag detta utan att behöva knappa in varje kund från website?

Eller ska det läggas in egna instick program? 

Foto på GSSAB

GSSAB

  • 614 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Karl Wilsborn

Karl Wilsborn, Moderator

  • 9,254 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

När en kund lägger en order i din Webshop, så ska de uppgifterna hen fyller i synkas över till ditt eEKonomi och kunden ska läggas upp där automatiskt. Själva ordern ska också läggas upp i ditt eEkonomi, som antingen en obehandlad faktura under kolumnen Webshop-order om kunden valt faktura som betalningsalternativ, eller som är färdig kontantfaktura under kolumnen Alla kundfakturor om kunden betalat direkt i webshoppen.

Detta förutsatt att synken är påslaget i eEkonomis företagsinställningar, se skärmklipp nedan.



Så börja med att se till att synken står som aktiverad korrekt. Om så är fallet men kunderna fortfarande inte läggs upp, så behöver vi lite mer info från dig.

Läggs webshop-ordrarna upp korrekt, under Försäljning - Kundfakturor i eEkonomi?

/Karl