Den programverision som företaget senast kördes är för gammal - Lön

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Försöker logga in vismalön 600 och får denna information... Den programverision som företaget senast kördes är förgammal för att en konvertering skall kunna göras... Hur hanterar jag detta ?
Foto på Robban75

Robban75

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

  • 0
  • 3
Foto på Christel

Christel

  • 6,012 poäng 5k badge 2x thumb
Min gissning är att du behöver uppdatera löneprogrammet till den senaste versionen 2018.2. Skulle göra senast 31/5
Foto på Annette Juhlin

Annette Juhlin

  • 182 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Jag får problem med Vimas Internettjänster efter jag uppdaterat Lön 600 till 2018....

När jag öppnar ett företag som har Internettjänster aktiverat får jag felet "Denna version av Visma Lön kan inte längre användas med Vismas Internettjänster. Du måste uppdatera Visma Lön innan du kan öppna detta företag." Hur gör jag? 2018.2 är väl den senaste versionen? Jag kan inte öppna företaget för att gör inställningar heller för klickar jag OK på meddelandet så kommer jag till inloggningen igen. 
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 89,322 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Det är lite förvirrande men du har förmodligen version 2018.02 installerad. Den senaste versionen heter 2018.2 och finns att ladda ner på vismaspcs.se/support/ladda-ner
/Anna
Foto på Tommy

Tommy

  • 124 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Får detta meddelande om uppdatering när jag ska logga in i Visma Lön..



Sedan kommer jag tillbaka till inloggningen och får upp meddelandet på nytt.

Ska jag avinstallera och ladda ner ny version? Jag kommer inte åt att göra back-up.
Foto på Annette Juhlin

Annette Juhlin

  • 182 poäng 100 badge 2x thumb
Version 2018.2 och 2018.2 GDPR är olika versioner 2018.2 GDPR är den senaste och löste problemet. 
Foto på Tommy

Tommy

  • 124 poäng 100 badge 2x thumb
Nu har jag laddat ner 2018.2 GDPR. Installationen kräver omstart av datorn och sedan ska installationsprogrammet starta automatiskt. Nu har jag gjort tre omstarter men installationen har inte satt igång. Jag har väntat cirka 5 minuter varje gång. Jag har inte haft några andra program igång.
Foto på Annette Juhlin

Annette Juhlin

  • 182 poäng 100 badge 2x thumb
Jag hade samma problem och det löste supporten galant. Chatta med supporten och låt dom fjärrstyra datorn så fixar dom det. Det va en justering i registret i Windows som behövde göras.
Foto på Tommy

Tommy

  • 124 poäng 100 badge 2x thumb

Ja, till slut fick supporten ta över via Team Wiever. Och efter en del arbete så löste sig det hela. Jag vet inte vad det var som gjorde att det inte funkade för mig. Men det var säkert samma sak.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.