Vissa anställda har inte fått registreringslänken

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Hej!
Arbetar på redovisningsbyrå och gör löner åt diverse olika företag. Vi har börjat använda Visma mitt lönebesked. Ett problem har dykt upp och det är att vissa av de anställda inte har fått något mail från Visma så att de kan följa registreringslänken och registrera sig som användare. De har letat bland skräppost & bland borttagna mail, men kan inte hitta mailet. Hur gör man om man vill att de ska få registreringslänken skickad till sig igen? Som det är nu kan de inte gå in och se sina lönebesked.
Tack på förhand//Mimmi
Foto på MW

MW

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på annsofie

annsofie

  • 1,466 poäng 1k badge 2x thumb
Först måste du kontrollera att du har skrivit in rätt mailadress under anställda. Har du det finns två alternativ.Du kan hjälpa till genom att vid inloggningsrutan (du måste alltså vara utloggad) till visma lön anställd klicka på "glömt lösenord" Där skriver du den anställdes mailadress och skickar. Den anställde måste dock vara tillgänglig vid datorn/mobilen när du gör detta. Länken som kommer från Visma gäller 15 minuter.Eller så kan den anställde själv gå till inloggningsrutan och skriva in sin mailadress, sedan vänta på svar.Har du skrivit fel mailadress måste du i Lön anställd gå in på användare och där ändra mailen. Den anställde får då ett verifieringsmail från visma om ny mailadress. Lycka till!