Webshop

  • 7
  • Problem
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

''I dagsläget finns ingen plan på att utveckla detta inom den närmsta framtiden''.

Detta är det vanligaste svaret från er, som jag har sett när jag har gått tillbaka och kollat på flera trådar, inte bara mina. Jag vill verkligen inte låta taskig eller oprofessionell men jag förstår helt ärligt inte vad ni håller på med. Jag känner att jag måste skriva ett sånt här ''argt'' brev. Jag har tagit upp två stora problem med webshopen och jag har fått samma svar som många andra. Problemen jag lyfter upp är väldigt enkla att fixa, herregud ge mig tillgång till koden så kan jag göra det själv, men allt jag ser är: ''I dagsläget finns ingen plan på att utveckla detta inom den närmsta framtiden''. Jag förstår inte hur detta systemet är uppbyggt. Man kan inte lyfta upp sina önskemål och hoppas att de ska lösas om ens önskemål för tillräckligt många ''likes'' på en sida som inte besöks av så många. Kom igen detta är inte Facebook. Jag har sett inlägg från 3-4 år tillbaka som har fått samma svar. Jag har inte sett ett enda exempel på en idé där ni har svarat: ''Ja, detta är verkligen en bra idé, det fixar vi på en gång''. Det är alltid samma gamla svar som ni copy pastar in. Detta håller inte. När man pratar med supporten i telefon kan man höra hur besviket de säger att de inte kan göra något och att jag får vända mig till forumet. Man hör på de, och vissa säger det rakt ut, att dessa inlägg inte kommer ge någonting... 
Vi försöker driva ett företag med en stor webshop. Vi uppgraderade till Webshop+ för att inte vara lika begränsade men vi känner att vi nästan är mer begränsade nu än tidigare. Vi behöver lösa ett par grejer med webshopen, NU, utan att gå via ett forum där ingen hänger och där inget händer.
Foto på Mukke

Mukke

  • 258 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

  • 7
Foto på Anders

Anders

  • 546 poäng 500 badge 2x thumb
Kan inte annat än instämma på allt. Kul att fler börjar protestera. Visma måste börja engagera sig i webshopen nu!
Foto på Jonatan Lund

Jonatan Lund, Fd Produktansvarig - Visma Website/Webshop

  • 250 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Mukke,

Tack för ett informativt om än negativt inlägg. Självklart vill vi alltid lyssna på våra kunder så mycket som möjligt och vi tar givetvis åt oss av kritiken, både den negativa och positiva. Jag kan även förstå frustrationen att det känns som att vi inte lyssnar på förslag och utvecklar produkten utifrån vad våra kunder skriver i forumet, detta är något vi gör men tyvärr har vi inte varit bra på att följa upp det i forumet (Detta är något jag ska se över). 

Vi jobbar för fullt för att få våra kunder så nöjda som möjligt, antalet kunder växer och tjänsten finns för tillfället i fem olika länder, vilket gör att vi får in mängder med förslag och tyvärr kan inte allt göras direkt, därför har strategin varit att avvakta med att implementera något förrän flertalet kunder eftersträvar liknande/exakt samma funktionalitet. 

Denna process kan självklart förändras och jag är öppen för förslag men tyvärr kan vi sällan lägga allt åt sidan så fort ett ett förslag till förbättring kommer in på forumet. 

Gällande de två förbättringar du har nämnt i en annan tråd så har vi diskuterat internt och Marcus F ska ha besvarat dig där. 

Hör gärna av dig till mig personligen om du vill diskutera vidare.

Vänliga hälsningar,
Jonatan Lund
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
Jonatan, ditt svar ger inget hopp för framtiden. För ett år sedan signalerade jag om att telefonnummer som anges vid avvikande leveransadress i web-shop inte följer med in i order eller kundregister. Enda sättet att få med korrekt telefonnummer för avisering är att söka upp mejlbekräftelsen på order och kopiera telefonnumren därifrån. HUR kan vismas egen webshop ha fält som inte matchar deras eget ekonomprogram?
"Inte planerad" är Vismas reaktion -  jag rekommenderar inte Visma webshop till någon men vet vilket jättearbete det är att byta, bara därför är jag kvar :(
"Hör gärna av dig till mig personligen" vad har då detta forum för syfte?
Foto på Jonatan Lund

Jonatan Lund, Fd Produktansvarig - Visma Website/Webshop

  • 250 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Eleonor,

Tråkigt att du känner så, men jag tackar att du är transparent så vi får information på vart vi kan förbättra oss. Jag får ursäkta att jag uttryckte mig lite diffust men vad jag menade när jag skrev "Hör gärna av dig personligen" så var det endast menat att jag gärna tar en diskussion via telefon eller e-post om Mukke i ovan inlägg inte tyckte att han fick den respons han förväntat sig i forumet. Jag har gärna diskussion i forumet, det var inte det jag menade.

Gällande problemet du nämner angående telefonnummer på avvikande leverans-address så är det tillgängligt för samtliga ekonomisystem som webshop har en integration till, men varför ett par av dem inte använder dessa värden har jag tyvärr inget svar på i skrivande stund. Just detta problem ligger i gränssnittet hos Administration så det jag kan göra nu är att prata med dem och be dem ändra integrationen alternativt förklara varför de inte kommer göra det och återkoppla i denna forumtråd.

Vänliga hälsningar,
Jonatan 
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
Väntar fortfarande på återkoppling, två år senare. Sanslöst att tråden är märkt som ett icke problem. Jag har nu, alldeles för länge, hoppats på att Visma ska lösa denna integration med den webshop ni själva säljer.

Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Eleonor

Jag beklagar återigen ett sent svar på denna post. 
Jag har bekräftat detta fel (vilket Jonatan gjort tidigare) och vidarebefordrat det till korrekt personer. Jag hoppas vi får en lösning på det snart. 
Du nämner att vi ska lösa integrationen, är det något mer än fältet för telefonnummer vid avvikande leveransadress som du märkt inte följer med över? 

Mvh
Robin
Foto på Eleonor Jakobsson

Eleonor Jakobsson

  • 1,588 poäng 1k badge 2x thumb
E-postadressen
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej,
Jag tar det med mig också.

Mvh
Robin
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,506 poäng 1k badge 2x thumb
varför läggs det inget krut på Swish handel när det är en av dom mest gillade/följda och diskuterade ämnen ? 

SLL certifieringen är grundläggande och efter det borde väll swish handel stå högst på listan men iden står som "Ej planerad" ?
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Felix

Swish är något som står högt på listan över önskemål och förhoppningen är att kunna börja jobba med den integrationen snart. Som du kanske vet har Swish tidigare under året haft stora problem och det fick oss att avvakta och följa utvecklingen.  Nu har det varit igång ett tag men då har SSL stått i fokus. 

//Robin
Foto på Johan Larsson

Johan Larsson

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb
Hur går planerna att få med Klarna som ett betalningsalternativ?
Foto på Robin Melldén

Robin Melldén, Team Manager

  • 3,084 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Johan

Vi har fått en del önskemål om det och ligger på listan över saker som vi vill implementera. Jag kan dock inte svara på när det kommer då vi har vissa saker som kräver vår uppmärksamhet först, så som GDPR och Swish. 
Foto på Felix Hermansson

Felix Hermansson

  • 1,506 poäng 1k badge 2x thumb
Ja snälla tack för att ni fått upp ögonen för swish !
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Hej på er!

Jag skulle rekommendera att följa forumtråden "Utvecklingsplaner Visma Website/Webshop" för att se vad som är planerat i programmet. Jag ser här i tråden att Swish är efterfrågat och där finns det lite information gällande det :)

Ha en fin fredag!
/Jenny

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.