Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Ebba Arvén COMMUNITY MANAGER ‎2024-01-22 15:31 )
  • 2 Svar
  • 3 gilla
  • 6648 Visningar

Har du fått en notifikation och/eller ett mail som meddelat att du har tilldelats en badge i Visma Spcs forum? Kanske har du stenkoll på vad en badge är, men för dig som undrar och är nyfiken på detta förklarar vi mer i det här inlägget. 

 

I Visma Spcs forum använder vi oss av ett så kallat badge-system som triggas av olika handlingar från dig som användare. En badge är, i sin tur, en typ av visuell uppmuntran som tilldelas användare baserat på specifika handlingar och/eller vid viktiga milstolpar i forumet. De är byggda att triggas av ett ackumulerande nummer av handlingar från dig som användare. Ju mer du agerar i forumet desto fler badges kan du alltså få! Roligt, eller hur? 🤗

 

En badge triggas av följande handlingar i olika antal och konstellationer: 

  • Inloggningar  💻
  • Kommentarer 💬
  • Utdelade likes 👍
  • Antal skrivna inlägg ✏️
  • Tilldelade likes 👍
  • Antal ‘Godkända svar’ ✔️
  • Tid som registrerad medlem i forumet 👤
  • Det finns även special-badges som kan vara baserade på vilken typ av avtal du har hos oss/vilken typ av produkt du använder 💰💻

Som exempel tilldelas du av badgen Första nya tråden när du gjort ditt allra första inlägg i forumet. När du tilldelas en badge ser det ut likt nedan.

 

Första nya tråden forumet.PNG

Du får en notifikation i forumet på den lilla megafonen uppe vid ditt namn. I det högra nedre hörnet av din sida får du även en pop-up avisering som meddelar dig om vilken badge du just har tilldelats.

 

Första nya tråden - badge.PNG

Om du klickar på aviseringen uppe på megafonen så kommer du till din händelsesida där du även har fått ett meddelande om vilken badge du har tilldelats samt vilken handling som har triggat badgen. 

 

Första nya tråden mail.PNG

I din inkorg får du även ett mail med en kort rad om den badge du har tilldelats samt en länk in till forumet om du vill kika mer där. 

 

Vill du inte få mail eller notiser när du tilldelas en ny badge går det självklart att ställa in via din profil och dina inställningar. För att justera aviseringarna från forumet klickar du på din avatar uppe till höger på sidan och väljer sedan Mina Inställningar i drop-down menyn. Därefter klickar du på Prenumerationer och bokmärken - Inställningar för informationsmeddelanden. Här kan du välja att slå på eller av pop-up aviseringar, realtidsaviseringar etc. så som passar dig bäst. Du kan även i listvyn under Meddelanden via e-post välja vilken information från forumet du vill få direkt i din inbox. Smidigt värre! 

 

Vi hoppas du blir lika peppad av dina badges som vi är! God badge-lycka från oss på Visma Spcs 😀

Kommentarer
NN5050
MEDLEM
(uppdaterad av NN5050 ‎2023-06-09 09:18 )

Det framgår inte ovan exakt hur man stänger av notifikationer för just "badges".

 

Jag vill inte få notifikationer om "badges" överhuvudtaget – men det är inte detsamma som att jag vill stänga av mejlaviseringar, pop-up-aviseringar, etc.

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @NN5050!

Tack för att du hörde av dig kring detta. Självklart ska vi ordna att du inte blir notifierad om badges längre. 

Du får gärna testa följande inställning: Klicka på din profilbild i högra hörnet. Välj Mina prenumerationer och sedan Inställningar för informationsmeddelanden. Scrolla längre ner tills du hittar Logotyper som jag tilldelats, här kan du i menyn välja Aldrig. Jag håller på att undersöka om detta stänger alla typer av notifikationer kring badges, om inte så kommer jag ordna en manuell inställning direkt på din användare. Du får gärna återkomma om du fortsatt får något mejl du inte önskar. 

Ha en härlig måndag så hörs vi! 
/Ebba