- 7 Svar
- 1 gilla
- 10789 Visningar
Deklarera och skapa årsredovisningen direkt i Spiris genom att lägga till Deklaration/Årsredovisning under Fler funktioner.
Det här kan du göra
- Samla allt på ett ställe och slipp dubbelarbete
- Simulering av skattemässiga effekter
- Skapa deklarationsblanketterna INK2, INK2R, INK2S
- Skapa deklarationsblanketterna N3B, N4, N8, N9*
- Upprätta en årsredovisning enligt K2
- Digital inlämning till Skatteverket och Bolagsverket
- Kontrollera uppgifter mot Bolagsverket
- Inlämningsstatus för digitalt inlämnade årsredovisningar
Det finns en checklista som du kan ta hjälp av, steg-för-steg.
Vad innebär deklaration och årsredovisning?
Deklaration är en årlig handling där inkomsttagare, både fysiska och juridiska personer, redovisar hur mycket som intjänats under föregående år och hur mycket skatt som ska betalas. Årsredovisningen är en sammanställning av alla ekonomiska händelser under ett räkenskapsår.
Läs mer i artiklarna Vad är deklaration och Vad är en årsredovisning?
Läs om viktiga tidsgränser kring årsredovisningen hos Bolagsverket.se.
Vill du låta någon annan löser det?
Vi är bästisar med Sveriges grymmaste redovisningsbyråer, och det kan du också bli. De kan hjälpa dig med rubbet, eller bara de delar du tycker är svåra - du bestämmer! Hitta din redovisningsbyrå.
Bra att ha
Vismaspcs.se - Deklarationsdatum.
Vismaspcs.se - Skatteexpertens bästa tips på avdrag i deklarationen.
Skriven hjälp - Vanliga frågor om deklaration och årsredovisning.
Hej @Andreas18
Inom kort kommer det ett nytt utseende för enskilda firmor (håll utkik här i forumet). Då kommer du att börja arbeta med deklarationen för 2021.
Med vänlig hälsning/
Niklas - Content Producer
Hej @Fd medlem
Jag skulle rekommendera att du kontaktar vår support i detta fall så dem kan ta en ordentlig titt på vad det är som orsakar detta när du försöker öppna tjänsten!
Med vänliga hälsningar/
Niklas, Visma Spcs
Hade försökt lämna in min inkomstdeklaration och fick följande fel:
INK2S | 20210101 - 20211231 |
|
Detta är ett belopp från konto 2893 som aldrig har listats här under deklarationer 2019 och 2020. Dessutom hamnar den på raden med negativt värde som Skatteverket inte accepterar.
Support-Chatten vill inte hjälpa med detta och hänvisade till revisor.
Jag kan naturligtvis skicka blankett utan minustecken till Skatteverket men egentligen borde ju Visma deklarationen resulterar i en korrekt e-fil.
Hej @Torsei,
Jag vågar tyvärr inte svara på det. Rekommenderar att du kontaktar vår support så att ni kan kika på detta tillsammans 🙂
Mvh Marielle