Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2022-03-23 11:16 )
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 1449 Visningar

Har du leverantörsfakturor som du redan nu vill betala och inte invänta inbetalningar för dina kundfakturor? Du som har aktiebolag kan välja att sälja dina fakturor med Visma Betalt Direkt och på ett enkelt och effektivt sätt få pengarna på ditt konto inom 24 timmar. 

 

När du säljer en faktura från programmet tar Visma Finance AB över hanteringen och skickar ut fakturan till kunden, de hanterar också eventuella betalningspåminnelser. Du kommer automatiskt få ett kvitto och en fakturakopia till Administration som sparas i företagskatalogen och som du enklast når på fliken 4. Spårning på fakturan.

 

Fakturan säljs med regress och det innebär att om kunden inte har betalat fakturan inom 30 dagar efter att förfallodatumet har passerat, kommer du som företagare få betala tillbaka det utbetalda beloppet till Visma Finance AB. Däremot fortsätter de att hantera betalningspåminnelserna åt dig och när kunden har betalat får du beloppet återbetalt. 

 

Du kan sälja en faktura både från Försäljning - Kundfakturor eller från Försäljning - Fakturahantering men vill du sälja flera fakturor samtidigt är det under fakturahanteringen du ska vara. Vi stödjer försäljning av fakturor för både företag, privatpersoner och andra organisationer. 

 

Betalt_Direkt_3.gif

Vill du läsa mer om Visma Betalt direkt och hur du kommer igång rekommenderar jag att du tar en kik i vårt hjälpavsnitt Visma Betalt direkt.

 

Se vanliga frågor »

 

Kolla gärna även in mitt användartips om delen fakturahantering.

 

Det här tipsets innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-03-23