Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

SoftBear
MEDLEM

Autoinvoice måste verifieras?

Hej! 😄

 

Jag försöker att använda autoinvoice-funktionen för att få mail med fakturor automatiskt in i Visma. Problemet jag har är att alla leverantörer där jag försöker lägga till emailen kräver att jag verifierar emailen genom att "klicka på länken i mailet vi skickade till din nya epost", och jag hittar ingen inkorg i Visma. Det här får mig att tro att jag missförstår hur den här tjänsten är tänkt att fungera.

 

Jag får en massa fakturor via mail och jag har bara lyckats få till efaktura på en enda leverantör. Har ni någon annan lösning som skulle kunna förenkla min vardag, eller kanske något tips på hur jag får autoinvoice-funktionen att fungera?

4 SVAR 4
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @SoftBear!

 

Är det tjänsten för att ta emot mejlade fakturor in i programmet som du försöker aktivera?

Jag börjar med att skicka med instruktionerna för Ta emot e-fakturor till dig, kika igenom det och stäm av att du har aktiverat det enligt texten under rubrik 4. Ta emot pappersfakturor och mejlade fakturor digitalt.

Om du har gjort enligt instruktionerna och fortfarande inte får det att funka så återkommer du till oss så kikar vi närmre på det.

 

Ha det fint!

/Tinne

SoftBear
MEDLEM

Hej igen! 😄

Precis, jag har gjort allt det där och fått den unika email adressen. När jag försöker lägga till den unika email adressen som faktura email hos mina leverantörer så måste den verifieras (inte Vismas fel). Det görs genom att dem skickar ett mail till den nya adressen (den unika email adressen alltså) där jag ska klicka på länken i mailet (väldigt standard). Men jag hittar inte inkorgen (om det finns en sån) så jag kan inte klicka på länken i mailet. Finns det en inkorg för den unika adressen?

Hej @SoftBear 

Ber om ursäkt att du har fått vänta på svar. 


Vi har kommit fram till att en möjlig lösning är att du skapar en ny privat fakturamejl, till exempel tinnasfakturor@outlook.com. Därefter lägger du in en vidarebefordring från den e-postadressen så att alla inkommande mejl automatiskt omdirigeras till skanningsepostadressen.

 

Om du känner dig osäker på hur du kopplar samman två mejlkonton, rekommenderar vi att du söker på internet för instruktioner som är specifika för de olika mejlprogrammen på marknaden.

 

Får du inte det att fungera så återkom gärna här i forumet så hjälps vi åt.

 

Ha en fin dag och lycka till. 
/Tinna
 

Vill inte förstöra ett bra förslag MEN...

Kontrollera att ditt webbhotell/epostleverantör verkligen tillåter automatisk vidarebefordring till extern adress (annan domän). På grund av skräppost och annan mer elak post så är det allt färre som tillåter detta numera. Jag vet inte hur det förhåller sig med Outlook.com men till exempel Microsofts vanliga kommersiella tjänst Exchange Online (Microsoft 365) tillåter inte detta rakt av. (Tror jag.)