Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Svenfabian
MEDLEM

Bokföringsförslag fungerar inte som hjälpen beskriver

Hej! Jag försöker förenkla lite i min bokföring genom att använda mig av bokföringsförslag. Här får jag dock en del problem.

Jag försökte skapa ett nytt men får inte till att ställa in "Valt bankkonto" som kredit som vissa standardförslag har.

Då tänkte jag att jag raderar detta förslag och kopierar ett befintligt. Men det finns inget sätt som jag hittar att radera ett egenskapat förslag.

Jag avmarkerar "Aktiv" och går vidare till att kopiera en befintlig. Det går bra att skapa en kopia, men här är alla fält gråa och inget fält går att redigera, namnet har ändrats till "Kopia av .....", inte heller "Spara" knappen är aktiv så jag kommer inte längre än så.
Hur är tanken här eller har jag missat något helt?

Svenfabian_0-1699790858899.png

 

2 SVAR 2
gunjer
UTFORSKARE

Hej, jag var med om samma sak. Man måste ha Visma Pro för att kunna göra egna bokningsförslag. Har du det?

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Svenfabian!

 

I eEkonomi Smart kan du skapa egna bokföringsförslag och även kopiera befintliga, dock kan du inte lägga in egna formler vilket du kan i eEkonomi Pro. Jag tänker att du inte behöver avmarkera Aktiv när du kopierar upp ett nytt bokföringsförslag.

 

När du kopierar ett befintligt men inte väljer att spara så finns inte ta bort-knappen, där räcker det med att du klickar på Avbryt för att det inte ska sparas. Om du har sparat kopian finns däremot en Ta bort-knapp när du klickar in dig på bokföringsförslaget du har kopierat:

 

Gällande ställa in Valt bankkonto så syns den texten specifikt bara när det är ett bokföringsförslag som finns som standard i programmet, men det går precis lika bra att lägga in 1930 när du gör dina egna bokföringsförslag.

 

Jag hoppas att jag kunde hjälpa dig med dina funderingar, återkom om du tycker att något känns oklart.

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne