Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Byte av räkenskapsår i Deklaration/

Hej, JAg försäker byta räkenskapsår i eEkonomi/deklarartion men inget händer när jag klickar på 2023-01-01--23-12-31. Ingen data från bokföringen hämtas då den säger att det är olika tidsperioder i deklaration och bokföringen. 

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MartinZingmark 

 

Välkommen som ny forummedlem 🙂

 

Jag tolkar dig som om du vill ändra i räkenskapsåret i Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning?
Du kan ändra startdatum för ett räkenskapsår från Underhåll - Inställningar - Räkenskapsår

 

Ett räkenskapsår kan vara maximalt 18 månader och det går inte att ändra ett räkenskapsår som innehåller transaktioner. Det kan heller inte vara låst, pågående eller pausat.

 

Hoppas detta hjälper dig och annars får du återkomma med lite mer information så hjälper vi dig gärna. 

 

/Tinna

 

 

Hej Tinna, JAg har varit i kontakt med supporten och felet tycks vara svårtlöst.... ev beror det på att fg. år inte hade samma datum i eEkonomi som i Deklaration (bolaget startade förra året och därför från 24 nov i eEkonomi och 29 nov i deklaration). HOppas på lösning under morgon dagen

Hej @MartinZingmark 

 

Tolkar det som om du och mina kollegor i supporten har ett pågående ärende kring detta. Stämmer det? Uppdatera mig gärna hur det har gått för dig. 

 

/Tinna

Stämmer! Jag inväntar svar från supporten