Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Malin kassör
MEDLEM

Fakturera medlemsavgifter

Vi har eEkonomi Pro och är en mindre förening.

Har skapat fakturor på medlemsavgifter för första gången. Men nu när betalningarna börjar komma in hanteras det olika i programmet, och jag förstår inte hur jag ska göra när betalningar kommer in. 

 

Fakturorna är skickade via mail, och kan betalas via BG eller swish. 

 

En del inbetalningar kommer med i Kassa- och bankhändelser så jag kan koppla den till Insättningsuppgiften eller swishrapporten. Men en del finns inte med i Kassa-och bankhändelser och har automatiskt hamnat i bokföringen med ett eget ver.nr. Det blir väldigt rörigt.

 

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Malin kassör och välkommen till forumet, kul att du vill hänga här med oss!

 

Jag kikade lite på detta och ser att ni har aktiv bankkoppling. När ni har aktiv bankkoppling kan programmet "lära sig" vissa bokföringshändelser och bokföra dessa automatiskt åt er. De bankhändelser som programmet med säkerhet kan stämma av bokförs direkt och visas under fliken Periodens bankhändelser i Kassa- och bankhändelser. I hjälpavsnittet Matcha bankhändelser kan du läsa om kriterierna för när programmet kan matcha händelser automatiskt.

 

Jag tänker att detta är orsaken till att du ser vissa betalningar som färdiga verifikationer. Du kan börja med att stämma av det genom att jämföra det som blivit bokfört per automatik och se om det stämmer med de kriterierna som finns i hjälpavsnittet. Om du inte får ihop de fakturor som programmet automatiskt har matchat och bokfört så tänker jag att du kan slå en signal till supporten så kan vi hjälpa dig att dubbelkolla det tillsammans.

 

Återkom gärna om något känns oklart eller om du har någon annan fundering.

Ha en fin dag!

/Tinne