Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Assson
UTFORSKARE

Hur tar jag bort en användare?

Hej,

Jag försöker se nånslags översikt vilka avtal vi har och vad varje del kostar både i eekonomi och visma tid smart.

Kan man hitta det någonstans?

sen har vi en användare i Eekonomi som inte används vill få bort den och sluta betala för det,

är det samma sak som att tabort användare?

eller har jag fortfarande avtalet kvar men ingen är knyten till den avändare?

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Assson!

 

Inne på Visma Online - Mina tjänster kan du se vilka avtal ni har genom att klicka på företagsnamnet uppe till höger - Hantera serviceavtal. Vill du se vad respektive program kostar kan du klicka på Fakturainformation för att hämta en fakturakopia så ser du priset på respektive avtal.

 

 

Skickar också med användartipset Ta bort användare som visar dig hur du tar bort en användare i Visma Online.

 

Återkom gärna om du har någon fundering kring detta.

Hoppas att du får en fin helg!

/Tinne

Assson
UTFORSKARE

Tackar, fakturainformation var användbart,

Dock lite oklart vart jag ser dom licenser vi har och hur jag tar bort en av dessa.
Om jag tarbort en användare, tas den då bort, så jag har en ledig som jag betalar och kan lägga på en ny användare eller tar jag bort en användare från mitt avtar och minskar kostnaden då?

under hantera service avtal ser det ut så här, där törs man nog inte klicka låter drastiskt

Assson_0-1697234393869.png

Men jag vill inte avsluta avtalet, utan dra ner på användare.

lite tydligare i visma tid smart, här förstår jag hur jag ska göra

Assson_2-1697234551872.png

 

Hej igen @Assson!

 

De licenser du har hittar du under Mina Tjänster - Användare och tjänster. Klicka i den lilla togglebaren Visa tjänster för att se alla tjänster som dina användare har:

 

Här kan du ta bort och lägga på licenser på dina användare. Om du bockar ur en tjänst kommer du då ha en ledig licens att lägga på en annan användare. Om den lediga licensen inte används avslutas den automatiskt vid nästa avtalsperiod.

 

Om du har några funderingar kring dina avtal och licenser är du alltis välkommen att kontakta mina kollegor på avtalsavdelningen.

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne