Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

HelenJB4
MEDLEM

Inbetalning till skattekontot

Hej!

I dag funkade automatisk koppling till skattekontot. Där finns en inbetalning som gjorts från företagskontot. Den går inte att bokföra varken på företagskontot eller skattekontot för där får man svaret att man inte kan matcha mot ett konto som har koppling. Då borde den väl bokföras automatiskt... eller vad gör jag för fel?

8 SVAR 8
Khedron Wilk
CHAMPION

Dröjsmål på någon dag innan det syns i eEkonomi?


Jag aktiverade kopplingen för Skattekontot i förrgår (230816). Igår (230817) hade en transaktion på Skattekontot 230805 lästs in automatiskt så när kopplingen drar igång så verkar den fånga upp alla transaktioner som inte redan var inlästa. Nu idag (230818) syntes alla gårdagens transaktioner.

OCH hur gör man med inbetalningar från företagskontot?

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Jag funderar lite på om det är så att du försöker matcha händelsen mot egen kontering. Testa annars Matcha och vid Bokföringshändelse välj Överföring mellan egna bankkonton. Återkoppla gärna om det löste ditt problem! 😀

I vår skrivna hjälp finns även mer info om du vill läsa mer. 

/Ebba 

Hej,
För mig fungerar det inte att göra som du beskriver. När jag försöker Matcha en bankhändelse och väljer Överföring mellan egna bankkonton och väljer Skattekonto måste jag även ange Bankhändelse och den rutan är tom så jag blir inte av med transasktionen som skett från Företagskontot till Skattekontot

Jag vet inte om du fått ordning på det, men jag funderade på om du utgår från skattekontot i stället funkar det då?

Nä, jag blir inte av med transaktionen från Företagskontot hur jag än gör

Hej @Anki Nilsson!

 

Som första steg så vill jag be dig att kontrollera en extra gång att transaktionen på Skattekontot inte redan är matchad. Om den redan skulle vara matchad så ångrar du matchningen och matchar därefter om den mot händelsen som ligger på Företagskontot.

 

Om händelsen är omatchad så skulle vi behöva titta på detta tillsammans med dig i din miljö för att fortsätta felsökningen, så slå isåfall en signal till mina kollegor på supporten så hjälper vi dig vidare därifrån.

 

Ha en fin måndag!

/Tinne

HelenJB4
MEDLEM

Tack, då funkade det 🙂