Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Myran_5
MEDLEM

Kassaintegration från Yabie

Är det någon här inne som har en integration från Yabie? Det som kommer in i eEkonomi blir ju het galet. Det skapas en faktura för VARJE köp i kassan samtidigt som det skapas en kreditfaktura vilket blir ett nollsummespel i bokföringen. Fakturorna ligger sedan kvar i reskontran och väntar på att kvittas mot varandra men slutsumman på kortköpet (1977) bokas mot 1510, jag vill inte ha något "tafsande" på konto 1510..Har försökt få kontakt med Yabies support med det är helt omöjligt därför slänger jag ut frågan här.

5 SVAR 5
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Myran_5!

 

Utifrån det du skriver förstår jag verkligen att du upplever att det blir tokigt i Visma eEkonomi, tyvärr kan jag inte ge dig något bra svar på om det är rätt eller fel. Jag är ledsen över att du haft svårt att få kontakt med din integrationspartner, vi har varit i kontakt med Yabie idag och de kommer att ta kontakt med dig snarast.

 

Du får gärna dela med dig om hur det går här i tråden så vi ser att du får hjälp, men jag tänker också att det kan hjälpa andra medlemmar som har samma funderingar.

 

Håller tummarna för att det reder ut sig snart och att du får en fin måndag,

/Tinne

Myran_5
MEDLEM

Jag har nu fått svar av Yabie, det som skett att det varit fel vid inläsning och att det då skapas nya och kreditaras fakturor gång på gång på gång, i mitt fall 2580 st som nu ska sitta och bokas bort manuellt efsterom krediten inte skapats från ursprungsfakturan. Att det skapas en faktura VARJE gång det sker ett kortköp istället för ett dagsavslut är ju också helt galet, men det är så det fungerar i eEkonomi hade vi haft kvar Administration hade ett dagsavslut tydligen fungerat. Vår förra kassalösning hade dock inte några problem med dagsavslut till eEkonomi.

Inte heller helt optimalt att behöva lämna ut mitt Visma-inlog för att dom ska in och rätta till problemen. 

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Godmorgon! 

Vi har pratat med Yabie igen och bett dem kontakta dig på nytt. Jag hoppas att det ordnar sig så att det funkar som tänkt framöver! Om det är andra medlemmar här i forumet som har erfarenhet av denna integration eller en annan passande lösning får ni gärna hoppa in i tråden och ge tips.

Ha en fin tisdag! 
/Ebba 

Myran_5
MEDLEM

Varför ska Yabie kontakta mig igen? Jag har fått svar från dom. eEkonomi är för "enkelt", stelbent för att kunna läsa in en bunt/dagsavslut därför skapas det fakturor vid varje kortköp som sedan bokas bort automatiskt. Detta vart fel hos oss av ngn anledning. Varför dagsavslut inte kan läsas in är jag för okunnig att uttala mig om. Det måste vara ett samtal mellan Visma och Yabies utvecklare. Det fungerar t ex i Fortnox och även Visma Administration. 

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Jag ber om ursäkt, det var jag som missförstod ditt förra inlägg! 

Jag kan idag inte heller svara på varför, däremot har vi lyft frågan internt hur flödet kan förbättras.

Tusen tack för att du tog dig tiden att meddela oss, oerhört värdefullt. 
/Ebba