Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

dansund
MEDLEM

Kontroll av årsredovisning: Varning

Hej! Jag har exakt samma problem som ovan. Mitt bolag är nystartat 2023 och således står det inget under aktiekapital vid årets början. Får samma felmeddelande som ovan. Jag har testat att mata in 25000kr där men då får jag felmeddelande ”raden belopp vid årets ingång i kolumnen aktiekapital (25000) stämmer inte med raden i balansräkningen (0). Kan ni bara lösa detta tack?

 

mvh Daniel 

3 SVAR 3
dansund
MEDLEM

Jag har testat alla möjliga kombinationer men får bara fler och fler felmeddelanden??

kan ni bara säga vad som ska vara vart? 2023 startades bolaget i mars. Aktiekapitalet är alltså 25000 och årets resultat är plus 54081kr efter bolagsskatt.

dansund
MEDLEM

Det enda sättet jag kan få bort varningen är om jag lägger till 25000kr på aktiekapital under fondemission.

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @dansund och varmt välkommen som ny forummedlem!

 

Jag hittade den här tråden där en användare fick samma felmeddelande som du. Om det är ditt företags första år så tänker jag att lösningen i den tråden kan vara till hjälp för dig. Om lösningen inte fungerar för dig eller om jag har missuppfattat din fråga så får du gärna återkomma i tråden så kikar vi på det igen.

 

Ha en fin måndag!

/Tinne