Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigera matchad löneutbetalning

Jag har av misstag matchat en löneutbetalning med fel bankhändelse. Som ni skriver här går det inte att ångra matchningen. Hur gör jag för att ändå få det rätt i min bokföring?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

En Tinna Gunnarsson verkar ha bytt ämne på min fråga. Månaden är inte låst.

Hej! 

Detta ska vi såklart kika på, det är något som man löser manuellt när det krävs men jag skulle vilja ha lite mer information innan jag kan ge dig exakta instruktioner. 🙂

Är de båda bankhändelserna på samma belopp? 
Hur skulle bankhändelsen som nu är matchad egentligen bokförts? 
Ligger bankhändelserna inom samma momsperiod? Vad har de båda för utbetalningsdatum? 


Återkom gärna så tar vi en titt! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

 

Här kommer mer info:

- Bankhändelserna är inte på samma belopp. Den första innehåller flera löneutbetalningar, medan den andra bara innehåller en. 

- Den matchade bankhändelsen skulle ha matchats med en löneutbetalning till en annan anställd.

- Ja, de ligger inom samma momsperiod. Bankhändelserna har 2020-02-25 respektive 2020-02-26 som datum, men lönebeskeden har 2020-02-25 respektive 2020-02-28 som utbetalningsdatum.

Hej, 

 

Jag förstår, det är löneutbetalningar båda två iallafall. Är lönerna till de båda anställda på samma belopp då? Just eftersom du har kunnat matcha bägge beloppen så misstänker jag att båda lönekörningarna hade samma belopp. Om inte så hade du fått göra en Ny bokföringshändelse när du matchat för att stämma av kvarvarande belopp eller så hade beloppen varit för låga för att matcha med alla löneutbetalningar. Är så fallet är det bra med info om hur du då gjorde de båda matchningarna mer exakt. 

Min tanke är nämligen om du verkligen behöver korrigera det. Har det varit samma belopp för de anställda så båda bankhändelserna blivit avstämda och bokförda som löneutbetalningar är det kanske inte nödvändigt, eftersom båda bokningarna ligger inom samma period och bara skiljer sig en dag. 

Återkom om det behövs så tar vi det en vända till! 🙂 
/My