Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ubenli
MEDLEM

Kvitton från E-handel

Hej,

När vi handlar på nätet från både svenska och utländska sighter och anger vår autoinvoice-adress som mottagningsadress kommer inte dokument angivna "kvitto/receipt" fram. Varför och hur kan man lösa problemet?

Vissa leverantörer blir irriterade när man efterfrågar kopia.

//Bengt

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Ubenli!

 

Det går dessvärre bara ta emot fakturor och kreditfakturor till er autoinvoice-adress, vilket är orsaken till att era kvitton inte kommer fram. Vi har däremot flera andra smidiga sätt att hantera kvitton på! Om ni använder Visma Spcs Företagskort kan ni fota kvittot med mobilen när ni har blippat kortet för att få in underlaget direkt i bokföringen. Andra alternativ är exempelvis att använda Visma Scanner eller dra in kvittot under Inköp - Bildunderlag.

 

För att få hjälp med hur ni bäst jobbar med kvittohantering så kan jag varmt rekommendera vår sida Optimera din hantering av kvitton och leverantörsfakturor i Visma eEkonomi, där tror och hoppas jag att ni kan hitta vilken typ av hantering som kan passa ert företag och arbetsätt.

 

Återkom gärna om ni har några andra funderingar kring detta.

Ha en fin kväll!

/Tinne