Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mancen
MEDLEM

Lägga till bildunderlag

Hej, 
Går det att koppla på inskannade underlag till räkningar som man redan betalt och bokfört och där underlag inte blev kopplade vid attest och bokföring? Hur går jag till väga då?

4 SVAR 4
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @Mancen

Ja det går jättebra! Du kan gå via Inköp - Leverantörsfakturor. Klicka på fakturan det gäller och sedan Kopplade bilder. Här ser du alla underlag som ligger okopplade i programmet och du kan välja rätt underlag. Gäller det inte en leverantörsfaktura kan du istället gå via den bokförda verifikationen. Gå då till Bokföring - Verifikationer. Välj rätt verifikation och sedan kommer du se knappen Kopplade bilder där du väljer rätt underlag att koppla. 

Hör av dig om fler funderingar dyker upp! 

Annars önskar jag dig en fortsatt skön sommar. ☀️
/Ebba 

Hej ! 

Går att koppla gamla underlag till en verifikation, på ett år som är redan låst ? Ex år 2022 . 

Påverkar kopplingen något i systemet/bokföringen ? 

Tack på förhand, 

Hej @V2023A!

 

Du kan koppla gamla underlag till en verifikation i ett låst år så länge verifikationen redan finns i det låsta året och du inte skapar upp en ny verifikation. När verifikationen är i ett låst år kan du inte göra några ändringar, vilket gör att underlaget du kopplar inte ska påverka din bokföring.

 

Återkom gärna om du har någon annan fundering.

Ha det fint!

/Tinne

Hej TInne!

Vad bra! Tack för ditt svar.

Mvh,