Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MK_MK_MK
MEDLEM

Leveransdatum nästa år.

Någon gång ändrades det hos mig så det istället för dagens datum står nästa år som leveransdatum.

Förra året 2023 så stod det då 2024 som leveransdatum.

Nu 2024 står det 2025, 1år efter fakturadatum när jag öppnar utkast och ska skicka fakturor.

Vilket resulterar att jag skickar massa fakturor med leveransdatum 1år framåt i tiden.

Skapligt irriterande att behöva ändra år varje gång.

Nån som har någon lösning? Vet inte varför det blivit så, mig veterligen har jag inte ändrat något.

Skickas till Visma från externt program om det har någon betydelse.

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @MK_MK_MK!

 

Jag tolkar det som att ni får in fakturorna från er integration. När fakturorna kommer in som utkast från ett integrationsprogram så är det er integrationspartner som ni ska vända er till, då det är en ändring som behövs göras från integrationens sida.

 

För att säkerställa att det inte är Visma eEkonomi som det är något tokigt i så kan du prova att skapa en faktura direkt i eEkonomi, spara det som utkast och öppna det igen. Kontrollera då leveransdatumet och se om det stämmer. Om det stämmer så behöver ni prata med er integrationspartner, men om det är fel när du skapar en faktura inne i eEkonomi kan du återkoppla till oss i tråden så kikar vi närmre på det.

 

Trevlig helg!

/Tinne