Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johanz
MEDLEM

Scanning

Hejsan. När jag scannar ifrån vår skrivare och skickar underlaget direkt till Visma Eekonomi så görs ingen avläsning av dokumentet, såsom det görs när man tar kort med kameran eller infogar en fil som bildunderlag. tror ni att ni skulle kunna fixa det, skulle underlätta arbetsflödet.

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Johanz!

 

Precis som du skriver så tolkas ingen information när du mejlar fakturorna till adressen som finns i Visma Scanner-appen. Däremot tolkar programmet informationen när du fotar direkt i Scanner-appen eller drar in en fil under Inköp - BIldunderlag.

 

Om du vill att fakturorna ska tolkas av programmet så rekommenderar vi att du hör med dina leverantörer om de kan skicka e-fakturor till dig, då får du in leverantörsfakturorna under Inköp - Leverantörsfakturor - Utkast istället. Om det inte finns möjlighet för dig att ta emot e-fakturor från dina leverantörer så kan du aktivera tjänsten Ta emot e-post som Bildunderlag, vilket du aktiverar längst ner till vänster under Inköp - Bildunderlag. Här kan du läsa mer om att ta emot e-post som bildunderlag. Båda dessa lösningarna tänker jag kan underlätta ditt arbetsflöde framåt! 🙂

 

Återkom gärna i tråden om du har någon fundering.

Önskar dig en fin eftermiddag!

/Tinne

Johanz
MEDLEM

Papper som behöver kunna scannas och analyseras på detta sätt är fakturor vi fått på papper och kvitton som på utlägg som häftats på papper.

Blir mycket snyggare och effektivare om man kan göra det med kopiator/scanner istället för med telefonen tycker jag. 

Hej @Johanz 

 

Tack för att du delar dina synpunkter och förslag för produktförbättringar med oss. Vi uppskattar din feedback och har tagit det vidare internt.

 

Har du några fler önskemål om förbättringsförslag är du varmt välkommen att lämna dem direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 
 

Ha det fint

/Tinna