Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anette på A Lirsjö Ekonomi AB
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Visma Sign problem att få iväg vissa dokument

Hej,

 

Har precis avslutat ett bokslut för en av mina kunder. Fick iväg Årsredovisningen och Årsstämmoprotokollet via för signering via Visma Sign utan problem. Men, av någon anledning gick det inte att skicka iväg vare sig Bokslutet eller Inkomstdeklarationen. Alla dokumenten är nedladdade till pdf-format från Visma Skatt & Bokslut Pro. Under tiden jag satt i kö till supporten (25 minuter) testade jag att öppna, skriva ut dokumenten som pdf och spara om. Provade därpå att skicka de "nya" dokumenten. Detta fungerade 🙂 trots att Bokslutsdokumentet blev större.

Vänliga hälsningar Anette

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Anette på A Lirsjö Ekonomi AB 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Jag har tagit detta vidare internt och inväntar svar. Som jag tolkar dig så har du löst det för nu men det är toppen att du meddelar oss. Vi återkommer till dig i tråden när vi har mer info att dela med oss av. 

 

Trevlig helg

/Tinna

 

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Anette på A Lirsjö Ekonomi AB!

 

Nu har vi fått återkoppling på detta och du gjorde helt rätt att i att spara om dokumentet.

 

När detta sker brukar vi skicka med instruktioner om hur du bäst kan återskapa filen i PDF-format:

1. Öppna filen med webbläsarens förhandsgranskning

2. Klicka på Print

3. Välj alternativet Spara som pdf från printmenyn och spara filen

 

När du sparar på detta sättet ska du kunna lägga till filen i inbjudan som normalt.

Vi har också testat att ta ut filer från Visma Skatt & Bokslut Pro, men upplevde inte problem att skicka ut dessa för signering så vi vet inte riktigt i vilket läge som det händer.

 

Nu hoppas jag att du får en fin fredag och helg 🙂

/Tinne