Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lars Da
MEDLEM

Visma företagskort

Hej!

Fråga angående Visma företagskort, går det att fylla på med kontanter? Och om så hur går man tillväga?

Tacksam för svar Lars D

2 SVAR 2
Khedron Wilk
CHAMPION

Med kontanter, menar du då i form av att på ett bankkontor sätta in kontanter och få motsvarande summa överfört till kortet?

 

Eller menar du att föra över pengar i allmänhet till kortet? Det är ett debetkort så som jag tolkar det så är det just det man måste. Man gör en banktransaktion av typen Överföring mellan egna bankkonton (?) inne i eEkonomi. (Tror jag?. Min tolkning: man ger Visma tillstånd att ta pengar från sitt bankkonto och sätta in dessa på kortet? Sidonot: Jag antar att vinsten för Visma är räntan på de innestående pengarna på alla kort?)

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lars Da 
Precis som du är inne på så ska du börja med att föra över pengarna till kortet. När du har fått in/importerat kontoutdraget på företagskontot under Kassa- och bankhändelser matchar du utbetalningen/överföringen och väljer upp Överföring mellan egna bankkonton som bokföringshändelse. 

 

Välj upp Visma Spcs kort som bankkort och välj slutligen den bankhändelse du vill matcha mot - dvs inbetalningen/överföringen till Visma Spcs kortet

 

Läs gärna mer i vårt nyhetsinlägg Säg hej till Visma Spcs-kortet.

 

Ha en fin vecka

//Tinna