Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Liselott Oldin
UTFORSKARE

Funktion #ATTBETALA# i meddelandetext

Jag får inte funktionen #ATTBETALA# att fungera när jag skriver ut påminnelser till e-post. 

Fakturans totalbelopp kommer inte ut.

Det står #ATTBETALA# i text.

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Liselott Oldin!

 

Anledningen till att det inte fungerar i den här delen av programmet är för att en betalningspåminnelse i programmet inte är ett affärsdokument. Finns det flera obetalda fakturor tar den med dessa och även de obetalda fakturor som inte har förfallit. I den funktionen kan vi inte kan binda det till ett enda dokument då det kan vara flera stycken, vilket är orsaken till att koden inte fungerar.

 

Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig med din fundering, återkom gärna om något känns oklart.

Trevlig helg!

/Tinne

Liselott Oldin
UTFORSKARE

OK. Men. Om det är anledningen så borde ju inte koden #DOKNR# kunna fungera heller, då den heller inte kan bindas till ett enda dokument om det är flera stycken på betalningspåminnelsen.

Hej @Liselott Oldin 

 

När en betalningspåminnelse involverar flera dokument och koden #DOKNR# används, hämtas numret från den senaste av de förfallna fakturorna. Om du anser att #DOKNR# inte ger ett användbart resultat i ditt fall, har du möjlighet att ta bort variabeln från epost-inställningarna för påminnelser.
 

Särskilt om det är vanligt att du skickar påminnelser för flera fakturor samtidigt och det blir förvirrande eller missvisande med endast ett nummer, kan det vara en idé att ersätta #DOKNR# med en mer generell formulering i texten, som till exempel "Påminnelse om obetald fordran..." och liknande. På så sätt kan du ha en mall som känns lämplig oavsett antalet fakturor som hanteras vid varje tillfälle.
 

Ha det fint

/Tinna