Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Koppla PDF-filer ex. ritningar till Artiklar

I artikelregistret finns en funktion där man kan koppla bilder till en artikel, jag önskar även kunna koppla pdf-filer och andra Office-dokument så som ritningar, instruktioner mm, då blir artikeln komplett utan att man behöver leta efter info i flera system.

13 SVAR 13
ChristerC
UTFORSKARE

Du kan koppla ett dokument idag på flik 1 i artikelregistret
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo men bara bilder tyvärr inte pdf-er
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fungerar bra med PDF:er och tex Autocad-filer
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men va bra!! måste prova direkt, som jag har väntat på detta och supporten sa 'ven de att det inte var möjligt!! TACK för hjälpen.
Lotta_22
MEDLEM

Jag skulle vilja koppla pdf dokumentation som underlag till mina fakturor - hur gör jag det i Visma 2000. Även kunddokument i word eller pdf vore toppen att kunna samla på rätt ställe elektroniskt...
Kicki_12
MEDLEM

Inte bara vid utskrift via skrivare utan även via e-post, Tackar!
Lotta_22
MEDLEM

Hur kopplar man Visma scanna till Visma 2000?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lotta!

Vad kul att du är intresserad av Visma Scanner! 

Jag antar att båda dina frågor hör ihop så att du vill koppla ihop dokument via Visma Scanner till dina leverantörsfakturor i Visma Administration? Om du menar att du vill koppla dokument till kundfakturor fungerar det tyvärr inte med Visma Scanner. 

För att aktivera Visma Scanner i Visma Administration måste du gå in under Arkiv - Företagsinställningar - Min sida/Internettjänster. Kontrollera så att du har en korrekt ifylld E-postadress, annars måste du fylla i den tillsammans med ditt lösenord till vismaspcs.se. Klicka sedan på Synkronisera  kommer programmet vara redo att ta emot dokument via Visma Scannar.

Därefter behöver du bara ladda ner appen och logga in så kan du börja fotografera kvitton, fakturor eller andra dokument. Du kan även generera en e-postadress i appen som du kan maila till så att dina bifogade filer går att koppla till leverantörsfakturorna i Visma Administration.  

Med vänlig hälsning
Johan
Lotta_22
MEDLEM

Testar nu att skicka e-post går inte att skicka iväg 😮
Lotta_22
MEDLEM

Ser att jag fått mejl från scanner, men det blev ingen bekräftelse att mejlet gått iväg eller att meddelandet stängdes då det skickats.... provade 6 ggr fick 6 mejl...

Det gick heller inte att avbryta för att komma tillbaka utan jag var tvungen att avsluta programmet genom att avsluta appsessionen via dubbelklick på huvudmenyknappen på iphone och swipa uppåt på appen..

Nu har jag valt e-post men skulle vilja prova att skicka direkt till Visma och hoppas på bättre funktionalitet - då går det inte att välja om 😮 ?!!

Jag har dessutom 2 e- postkonton på min telefon och den väljer hela tiden min privata mejl - det går inte att ställa in så det "fastnar" på rätt adress, eller ?!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Menar du att du inte kan skicka mail till din framgenererade e-postadress som Visma Scanner har skapat åt dig? 

Du ska kunna ställa in i appen att inkommande e-post ska skickas direkt till ditt ekonomiprogram (Visma Administration).

Jag vågar dessvärre inte svara på varför den väljer din privata mail som avsändare men det känns som att det har med inställningen på din telefon att göra vilken mailadress den väljer som standardavsändare.

Du får gärna återkomma med mer information om du inte får det att fungera.
Anna__83
MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Koppla pdf till artikel.

Jag vill i artikelregistret kunna koppla en pdf till en artikel. Vi jobbar inom tillverkningsindustrin och det skulle underlätta otroligt om det gick att koppla ihop artikel + ritning. Jag har sett att det går att koppla jpg och gif, men det hjälper oss inte då vi får majoriteten av ritningarna i pdf-format. Går detta att göra redan idag och det bara är jag som inte fattar hur man gör? Annars vore det jättebra om det kommer i en framtida version. Drömmen vore ju att kunna skriva ut en order och få valmöjligheten att även skriva ut de kopplade ritningarna samtidigt.

Hej!

Det finns redan en koppling idag längst ner på artikel-kortet som heter "Dokument"
Det jag gillar allra bäst är att jag gör först koppling till dokumentet genom att bläddra till det och sedan tar jag bort filnamnet ur sökvägen som bildas på raden och då får du en direkt länk till den mapp där alla ritningar ligger och andra underlag me för den delen.

När du nu klickar på sök nästa gång kommer mappen upp med all filer istället för bara det dokumentet som du ändå får problem att bifoga.

Jag har alltså skapat en mapp på servern där det finns en undermapp för varje artikel som har behov av extra filer och dit länkar jag sedan artikeln och jag kan klicka på länken i artikeln och bifoga allt jag behöver till en beställning...

Det duger gott för mig men jag lägger inte order varje dag med bifogade underlag så kanske inte passar dig lika bra men bra början i alla fall...