Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Camillaez
MEDLEM

Periodieringar vid byta av bokföringsprogram

Hej!

Har ett huvudbry. Jag ska gå från briljant till visma administration 1000. Jag har läst in SIE och fått över alla verifikationer. Men där ligger kommande periodieringar kvar i briljant som inte kommer med. Det är väldigt många det är inom Friskvård så träningskort intäkter som  ska periodieras i några få till flera månader. 

Hur ska jag lösa detta, att det kommer fortsätta periodiseras i visma? 

Det är 3 A4 så är väldigt många. Men kan jag samla de konto som är på samma periodiserings period och lägga upp på nytt, och hur ska jag tänka och utföra verifikationen. Eller blir det dubbelt när själva verifikationen läst in men utan periodieringar? Kan inte sitta redigera varje verifikation.

Hoppas ni förstår denna röriga fråga.

 

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Camillaez och varmt välkommen som ny forummedlem!

 

Vid byte till Visma Administration från ett annat bokföringssystem kommer endast verifikationerna med via en SIE-fil, periodiseringarna följer inte med i överföringen. Jag har undersökt om det finns något sätt att få över dessa smidigare, men idag finns det tyvärr inget sätt att få över det per autmatik. Detta innebär tyvärr att du kommer behöva lägga upp periodiseringarna manuellt i programmet. Det är inte helt lätt att gå igenom steg för steg hur du lägger upp periodiseringarna via forumet, men jag tänker att jag lägger in hjälpavsnittet Skapa periodisering. Börja med att läsa igenom det och om du känner att du behöver mer hjälp kan du ta kontakt med mina kollegor på supporten så kan ni dela skärm och gå igenom detta tillsammans.

 

Återkom gärna om du har någon annan fundering.

Önskar dig en fin dag!

/Tinne