Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ta emot kunder från annan redovisnings byrå som också använt Visma

Hej,

 

Har nu haft samma problem flera gånger med flytt av kunder från en annan redovisnings byrå till oss.

Så länge kunden hade e ekonomi smart, är det ingen problem då kan gamla byrå avsluta samarbete och kan vi bjuda in kunden till oss.

Men om kunden använder e ekonomi fakturering eller har e ekonomi start, då måste gamla byrå först uppgradera kunden till smart, sen avsluta samarbete. Därefter kan vi bjuda in kunden och sen måste vi byta smart om igen till fakturering.

Jag tycker det är väldigt komplicerad speciellt för kunden. För om gamla byrån har avslutat samarbete utan uppgradering till smart då är bokföringen borta och måste Visma först göra en backup. Det har hänt nu 3 gånger. Tycker det är inte så det ska vara och inte kundvänligt heller. 

Ni måste hitta ett annat sätt så att det blir lättare att kunden kan övertas av en annan byrå.

1 SVAR 1
Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER

Hej Mariët!

 

Tack för du skriver till oss.
Full förståelse för att detta kan ställa till det vid byte från en redovisningsbyrå till en annan.
Vi kikar på en förbättring av precis det du beskriver då det är en process som vi vill förbättra och förenkla. Jag har i dagsläget ingen exakt tidsuppskattning men det jag kan säga är att vi jobbar på det. 


Tack igen och trevlig helg när det blir dags!


Med vänlig hälsning,
Jenna