Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RA1649
MEDLEM

Ingående balans

De ingående balanser för 2022 som VISMA importerat  vid migrering från Visma Förening till Visma e-ekonomi balanserar inte. P g a gammal diff i UB/IB blir det obalans mellan ingående resultat för 2022 och utgående resultat för 2022 med minus 1382 kr. Visma anvisar idag bara teknisk support! Hur lösa detta?  

9 SVAR 9
Joachim E
MODERATOR

Hej

Har du möjlighet att bifoga hela balansrapporten så jag får se hur den ställs upp. Tänk på att ta bort känslig GDPR informtion som Personnummer, organisationsnummer etc.

/Joachim

Vilken adress ska jag skicka till?

Hej

Du bifogar den här i forumet var min tanke.

/Joachim

RA1649
MEDLEM

Ursäkta. Hur bifogar jag filen i forumet?

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Jag misstänker Joachim menar som en bild via kameran här i tråden. 😀

EbbaArvn_0-1702043140367.png


/Ebba 

Tack! Men jag ser inte kameran härifrån.

Hej @RA1649 

 

Jag tror att Joachim och Ebba menar kameran som jag markerat på bilden. När du klickar på den ikonen kan du sedan ladda upp en bild på hur din rapporter ser ut. Tänk på att stryka över GDPR-känslig information. 

 

 

Du kan även dra in en bild och släppa i fältet man skriver i så bör din bild bifogas. 

 

Hoppas du får det att fungera nu. 

/Tinna

RA1649_1-1702317193939.png

 

Hej

Är det posten på konto 2010 under förändring du menar är en differens. 

Hela balansrapporten balanserar dock så ser inte att det skall vara något fel mer än att årets resultat eventuellt är bokfört på fel konto 2010 istället för på konto 2019.

Summa tillgångar är 56 526,6 och summa eget kapital är -56 526,36 dvs det beräknade resultatet är noll och balansrapporten är i balans.

Det jag kan tänka mig eventuellt kan vara det som du anser är fel är att resultatet inte är bokfört mot rätt konto. Kan den teorin stämma?
Hur har ni bokfört årets resultat?

/Joachim