Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

jcv_86
MEDLEM

Tagit betalt till någon annan

En fotograf arrangerade en kurs i min fotostudio i oktober. Deltagarna skickade pengarna till mitt företagskonto och när kursen gjordes skickade jag alla deltagarnas inbetalningar till fotografens företagskonto i Spanien. Fotografen utfärdade en faktura för varje deltagare som köp inom EU (utan moms) och skickade fakturorna till alla deltagare.

Nu hör sig en av kvinnorna med att hennes revisor säger att dem behöver ett kvitto av mig för att pengarna betalades in till mitt företagskonto och säger att hon inte kan koppla ihop betalningen hon gjorde till mitt konto med den kvitto dem fick av fotografen i Spanien.

Hur kan detta lösas? Snälla hjälp mig!
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du får visa henne att den betalning du gjorde till fotografen även omfattar hennes betalning till dig

Mikael

Det handlar inte att hon inte "tror" på det utan det handlar om att hennes revisor säger att hon måste ha en kvitto av mig då hon betalade in pengarna till mitt konto. Men jag kan inte ge henne ett kvitto för ett köp hon inte har gjort hos mig liksom det blir ju helt fel.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är det jag försöker beskriva; du får skicka kopior på din dokumentation som visar att du bara förmedlat hennes betalning vidare och förklara att det är vad du kan bidra med.

Mikael