Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Zeppan
MEDLEM

raden ingående anskaffningsvärden har ett värde som är felaktigt för kolumn 2023-12-31

Hejsan

 

jag har stött på ett problem när jag ska göra min årsredovisning.

 

Problemet hör förmodligen till att jag föregående år glömde markera att jag lagt in ytterligare 130tkr i min kapitalförsäkring när jag gjorde årv då. Dock är detta bokfört som det ska i 1385 men det gav ett felaktigt utgående redovisat värde.

 

Jag rättade därmed detta i årets bokföring genom att lägga till 130,000kr under årv men får ändå felmeddelandet. Hur fixar jag detta?

 

Har bifogat nedan så ni ser att 1385 var korrekt bokfört för 2022 och att jag rättade i årets årsredovisning genom att öka 130,000kr på fordringar (är detta rätt rad att göra det på??)

 

samt felmeddelandena.

 

Vet inte heller hur man ska fixa det där andra felmeddelandet med ingående nedskrivningar heller? hör det ihop med detta?

 

Problem 1.pngProblem 2.png

problem 3.png

1 SVAR 1
AnnicaL
CHAMPION

I 2023 års sammanställning ska du ha samma anskaffningsvärde som det totala värdet är före nedskrivning, dvs 730000. Sedan ska tidigare års nedskrivning in på raden för Ingående nedskrivning. Testa att göra dessa ändringar och se om inte varningarna försvinner.