Jag och min kollega gjorde våran första lönekörning nu och det blev lite knas direkt.
Vi hade när vi skaffade Visma e-postadresser likt AAA.BBB@CCC.com som används då för att logga ni i Visma. Vid ett senare tillfälle så skaffade vi nya e-postadresser som istället blev AAA@CCC.com för att det kändes enklare. Kvar hade vi ju då de gamla adresserna för bland annat då logga in på Visma men det var ju inte hela världen. När vi sedan gjorde våra anställningsuppgifter i VismaLön så angav vi ju givetvis våra nya e-postadresser, sagt och gjort så skapades det ju per automatik ytterligare profiler i Visma då med dem nya e-postadresserna som endast hade behörigheten Visma Min Lön. Jag har försökt att korrigera, ta bort men det verkar vara låst på något vis. Vi vill ju ha det samlat så man inte behöver ha två inlog var med olika behörigheter. V a d g ö r j a g ?
Löst! Gå till lösning.
Hej @Fd medlem
Jag tror det bästa är om du kontaktar supporten så vi kan hjälpa dig med detta problemet du har med e-postadresserna.
/Malin
Hej @Malin Kjellberg och tack för svar,
Är det samma support för alla ärenden eller nåt specifikt nummer för ett sånt här ärende?
//Johan
Du ringer samma nummer som vanligt 0470-706200 och kan säga att du vill ha hjälp med Lön Smart i talsvaret. 🙂
/Malin
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.