Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

webtomten
MEDLEM

Visma utlägg och visma lön smart

Hej,

 

När jag försöker föra över utlägg automatiskt ifrån visma utlägg till Visma lön smart så fungerar inte detta.

 

Jag klickar på skicka in rapport, väljer dagens datum som bokförings datum. Den börjar att skicka, sen kommer ett felmeddelande om att det inte gick att skicka in rapporten.

 

Får följande felmeddelande

felmeddelande.jpg

 

Någon som vet vad som kan vara fel? Filen som skapas under fliken filer är tom.

 

Den ser ut så här

 

underlag.jpg

Jag använder visma lön smart och har smart license på denna användare för utlägg och har aktiverat funktionen under anställd. Men ändå får jag detta felmeddelande.

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @webtomten 

 

När du skickar rapporter till Visma Lön Smart måste du välja ett datum vid skickandet som ligger inom avvikelseperioden för att överföringen ska lyckas. Vid detta felmeddelande kan det också vara nödvändigt att omkoppla Visma Lön Smart inne i Visma Utlägg.


Det kan vara knepigt att lösa detta via forumet, så behöver du ringer supporten så att vi kan ge vägledning om hur du korrekt kopplar om integrationen korrekt.
 

Välkommen att kontakta supporten

 

/Tinna
 

Hej @Tinna Gunnarsson 

 

Jag har nu testat det du skriver här och satt ett datum vid skickandet till rätt period i detta fallet 31/3. Jag har omkopplat visma lön smart inne i visma utlägg men har fortfarande samma fel.

 

Är det bara att sätta sig i kö till supporten med andra ord?

 

Upptäckte dock en annan sak, mail adressen stämmer inte under min anställda profil gentemot den användaren jag använder i utlägg. Dock stämmer anställnings nummer, namn och personnummer. Kan det vara detta som är fel?

 

mvh

Jesper

Hej @webtomten 

 

Tråkigt att vi inte löste det men slå en signal till supporten så är jag säker på att ni löser det tillsammans. 

 

Välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna